خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات برنامه‌های احداث مسکن فرهنگیان، کارگران و بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۲۲۹

معاون وزیر راه و شهرسازی مجموعه برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه احداث مسکن ملی را در تفاهم با سه وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تعاون کار و رفاه اجتماعی، و آموزش و پرورش اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، علی نبیان معاون در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه، مجموعه برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای سازمان ملی زمین و مسکن را برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای مسکن بازنشستگان و کارگران، و همچنین وزارت دفاع برای تامین مسکن فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی کشور اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با یادآوری اینکه نقش سازمان ملی زمین و مسکن در انجام تفاهم‌نامه‌ها اجرای سیاست‌های تامین اراضی برای بخشی از احداث واحدهای مسکونی موضوع تفاهم‌نامه وزارتخانه راه و شهرسازی با دیگر وزارتخانه‌هاست، گفت: نخستین تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید که در این راستا، مجموعه برنامه‌های هماهنگی با همکاران وزارت دفاع انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخشی از اراضی در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مربوط به مجموعه‌های نظامی و بخشی از آنها اراضی سازمان ملی زمین و مسکن بود که در اختیار وزارت دفاع برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن قرار گرفت.

نبیان تصریح کرد: در تمامی تفاهم‌نامه‌های منعقده قید شده که دستگاه‌های دولتی زمین‌های خود را بیاورند و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا احداث مسکن در این زمین‌ها انجام شود. در همین راستا نیز بخشی از اراضی وزارتخانه‌ها به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده که در استان‌ها با هماهنگی معاونت شهرسازی و معماری و همکاران اداره کل راه و شهرسازی موضوع تغییرکاربری در دست بررسی قرار دارد. مقرر شده تا موضوع تغییر کاربری‌ها با بررسی‌های انجام شده به کمیسیون ماده ۵ استان‌ها برود و تغییر کاربری‌های موردلزوم داده شده و اراضی موردنظر به امر ساخت و ساز تخصیص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر تکلیف چهار وزارتخانه برای تامین زمین و کمک به تولید مسکن تاکید کرد و توضیح داد: در مناطقی که زمین وجود ندارد مکاتباتی با اداره کل راه و شهرسازی انجام شد. در خصوص وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کار در حال انجام است. همچنین در موضوع تفاهم با وزارت وزارت آموزش و پرورش برای تولید مسکن فرهنگیان، مکاتباتی مشابه با اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است. در شهرهایی که وزارت آموزش و پرورش زمین دارد، مراحل باید طی شود. در مناطقی که وزارت آموزش و پرورش زمین ندارد و وزارت راه و شهرسازی زمین دارد می توان اراضی را در اختیار تحقق موضوع تفاهم نامه قرار داد تا ساخت مسکن رونق بگیرد.

وی گفت: در تفاهمی که وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش داشت، تعدادی زمین از سوی شرکت عمران شهرهای جدید در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و در مناطقی نیز سازمان ملی زمین و مسکن، زمین در اختیار خود را به تحقق این موضوع اختصاص داد. بنابراین این موضوع توسط سازمان ملی زمین ومسکن به ادارات کل اعلام شده و آن ادارات در حال رایزنی با ادارات آموزش و پرورش برای تخصیص زمین به تولید مسکن فرهنگیان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز