خبرگزاری کار ایران

حضور ۷۶ درصدی معلمان استثنایی در شبکه آموزشی شاد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۴۹۶

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از حضور۵۱ درصدی دانش آموزان، ۷۶ درصدی معلمان استثنایی و۱۰۰‌درصدی مدارس آموزش و پرورش استثنایی در شبکه آموزشی دانش آموزی( شاد) خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی در سیزدهمین نشست ویدئو کنفرانس با محوریت ارائه برنامه‌های سال ۱۳۹۹ سازمان اظهارکرد: با برنامه نهضت آموزش زبان اشاره و بریل آموزی۵۰۰۰ معلم، والدین و کارکنان دستگاه‌های مرتبط آموزش خواهند دید و با طراحی اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی به میزان ۵۰ درصد نگرش مخاطبان نسبت به کودکان با نیازهای ویژه تغییر یافته و ۳۲  پایگاه آموزش مجازی ایجاد می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: با تالیف، مناسب‌سازی و طراحی درس افزارهای آموزشی ۱۲۸عنوان کتاب درسی و درس‌افزار تدوین و تولید خواهد شد و با اجرای برنامه تشخیصی، آموزشی، توان بخشی و حمایتی مداخلات به هنگام طلایی ۸ درصد پوشش تحصیلی  دوره پیش دبستان نوآموزان با نیازهای ویژه  افزایش و ۱۵ درصد کودکان  پیش دبستان خدمات توان بخشی و حمایتی دریافت خواهند کرد.

حسینی اظهار داشت: با اجرای برنامه معلمان مهارت‌های چندگانه۱۰درصد معلمان گروه دانش آموزان کم توانی ذهنی آموزش خواهند دید، ۱۶ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه فعال خواهد شد وساخت۲۱۰ مدرسه ویژه مورد نیاز آغاز و استمرار می‌یابد.

وی با بیان اینکه با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود به دبستان ۹۹ درصد پوشش برنامه سنجش و ۶۰ درصد سنجش پیش دبستان محقق خواهد شد، افزود: با طراحی سامانه ندای همراه مدیریت پاسخگو در زمینه رفع مشکلات دانش آموزان آموزش تلفیقی و فراگیر صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان آمار حضور آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد گفت: ۵۱ درصد دانش آموزان، ۷۶ معلمان و ۱۰۰‌درصد مدارس آموزش و پرورش استثنایی به این شبکه متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه  دستور العمل برنامه سنجش آمادگی جسمانی به‌زودی به استان‌ها ارسال خواهد شد اظهار داشت: باید علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقب بود پوشش طرح سنجش نوآموزان بدو دبستان کاهش نیابد و به پوشش ۹۹ درصدی برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز