خبرگزاری کار ایران

مطالبات کارگران اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۶۳۳

اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام از تعامل با کارگران برای پاسخ به مطالبات و ادامه کار آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از تجمع صنفی کارگران اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امام در اعتراض به شرایط نامناسب شغلی، جلسه ویژه‌ای در فرمانداری بندر ماهشهر برگزار شد.

از قرار معلوم، خروجی این جلسه، بازگشت به کار کارگران و پرداخت معوقات مزدی آنها بوده است؛ قرار شده کارگران به سر کار بازگردند و راهکارهایی برای پرداخت مطالبات آنها اتخاذ شود.

در عین حال، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان منطقه ویژه اقتصادی بندرامام درخصوص اعتراض کارگران شرکت همت‌کاران بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

«به دنبال تجمع صنفی شماری  از کارگران  شرکت همت‌کاران  در مقابل  ساختمان فرمانداری  ماهشهر به منظور رسیدگی به مطالبات‌شان، جلسه فوق العاده‌ای در محل فرمانداری با حضور نمایندگان اداره کل بنادر و دریانوردی، اداره کار بندر امام خمینی و کارگران برگزار و مسائل مربوط به وضعیت کارگران معترض بررسی و مصوباتی اتخاذ شد.

با توجه به اختلاف برداشت از قوانین مناطق ویژه و عدم تمایل برخی از کارگران به انعقاد قرار دادکار، مقرر شد با توجه به عدم وجودقرارداد کار جدید در سال ۹۹، پیمانکار مربوطه حقوق فروردین و اردیبهشت ماه کارگران مذکور را براساس آخرین قرارداد پرداخت و تا هنگام بررسی کامل مطالبات آنان ازطریق مراجع قانونی و ذیصلاح، به کار خود در کارگاه خویش ادامه دهند.»

در روز بیست و هشتم اردیبهشت، جمعی از این کارگران در اعتراض به پایین بودن مزد و مزایای مزدی خود و قراردادهای شرکتی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز