خبرگزاری کار ایران

محجوب:

مرحوم بادبان انسان تشکیلاتی بود

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۲۳۰

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «علی اصغر بادبان» با حضور دبیرکل خانه کارگر برگزار و از کانال اینستاگرام خانه کارگر به صورت مجازی پخش شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر که دقایقی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «علی اصغر بادبان» سخنرانی کرد، با گرامیداشت یاد بادبان، فعال کارگری و نماینده کارگران در شورای عالی تامین اجتماعی، گفت: مرحوم بادبان انسان تشکیلاتی بود و از پیش خود کاری انجام نمی‌داد و با متانت و استدلال با اتفاقات مواجه می‌شد.

وی افزود: جا دارد که یاد ایشان و افرادی دیگر مانند مرحوم جلالوند که اولین رئیس شوراهای اسلامی کار استان تهران بودند را گرامی داریم. همچنین یاد 14 هزار شهید جامعه کارگری را گرامی می‌‌داریم و به روح آقای بادبان سلام می‌فرستیم. به یقین جای ایشان در باغ جنت زیر درخت طوبی است. به خانواده‌ی ایشان هم تسلیت عرض می‌کنم.

در ادامه این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد، آیاتی از قرآن کریم قرائت شد.

محروم بادبان از فعالان کارگری سال‌های ابتدایی انقلاب بود و در تشکل کارگری «کانون عالی شوراهای اسلامی کار» حضور داشت. باتوجه به حساسیت‌هایی که وی در مورد تاثیرات بدهی دولت بر برهم ریختن تعادل منابع و مصارف در سازمان تامین اجتماعی داشت، بعدها با حضور در شورای عالی تامین اجتماعی، ایده‌‌های خود در مورد کاهش بدهی‌های دولت را از نردیک و به شکل میدانی در اختیار دولت و طرف‌های حاضر در این نهاد گذاشت. با انحلال شورای عالی تامین اجتماعی بادبان از این نهاد خارج شد اما همچنان به عنوان یک کنشگر اجتماعی تحولات این حوزه ر ا رصد می‌کرد.

وی در گفتگویی که در سال 97 با ایلنا، داشت هشدار داد که اگر بحران سازمان تامین اجتماعی تشدید شود جامعه برهم می‌یزد. بادبان همچنین در مورد تاثیرات تعدیل قوانین حمایتی بارها هشدار داد و از فعالان کارگری خواست که با انسجام تشکیلاتی مانع از بی‌اثر شدن قوانین آمره‌ی حمایتی مانند قانون کار شوند.

مرحوم بادبان انسان تشکیلاتی بود

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز