خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

افزایش ۵۰ درصدی تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در مناطق سیل‌زده/ تاثیر مخرب بیمه‌های تجاری بر اعتماد عمومی

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۷۶۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان از افزایش ۵۰ درصدی تعداد بیمه‌شدگان این صندوق در مناطق سیل‌زده خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرت مرادیان گفت: در استان لرستان معیشت تعداد قابل توجهی از خانوار‌ها به نزولات آسمانی بستگی دارد. دامپروری و کشاورزی جزء مشاغلی است که بسیاری در لرستان به آن مشغول هستند. این افراد که جمعیت هدف بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هم هستند، در سال‌هایی که بارندگی مناسبی صورت گیرد، درآمد بیشتری دارند و می‌توانند برای مواردی مانند بیمه سرمایه‌گذاری کنند.

او ادامه داد: سال گذشته شاهد بارش‌های شدیدی در لرستان بودیم که البته حوادث تلخی را هم رقم زد و خسارت‌هایی را بر جا گذاشت. فکر نمی‌کردیم با توجه به آسیب‌های وارد آمده شهروندان در مناطق سیل‌زده از بیمه استقبال کنند، اما شاهد افزایش ۵۰ درصدی در تعداد بیمه‌شدگان بودیم که هم می‌تواند ناشی از بهبود وضعیت کشاورزی و دامپروری و هم ناشی از آینده‌نگری برای جبران خسارت‌های احتمالی باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با بیان اینکه ۴۰ درصد از ۱۸۰ هزار خانواری که برای پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان هدف‌گذاری شده‌اند، تحت پوشش قرار گرفته‌اند، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در لرستان به بیش از سه هزار نفر مستمری پرداخت می‌کند.

او ادامه داد: با این وجود ما با مشکلات ویژه‌ای برای جذب خانوار‌های روستایی و عشایر مواجه هستیم. سطح معیشت در استان پایین است، به گونه‌ای که ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت روستایی لرستان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند و این استان از نظر تورم رتبه دوم کشور را دارد.

مرادیان همچنین به تاثیر مخرب فعالیت برخی از بیمه‌های تجاری اشاره و عنوان کرد: تعداد زیادی از این بیمه‌ها در استان فعالیت کرده و با دادن وعده وعید سعی در جذب مشتری دارند. در مواردی این بیمه‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند که این به مخدوش شدن اعتماد عمومی به بیمه منجر شده و کار ما را هم دشوار می‌کند. این در حالی است که بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فرصتی مناسب برای شهروندان است تا برای آینده خود پس‌انداز کنند، چراکه حق بیمه آن ناچیز است و دو سوم آن را دولت پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز