خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «هور طب» از ادامه تعطیلات کرونایی/ نگران مخدوش شدن سوابق‌مان هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۴۰

حدود ۱۳۰ کارگر واحد تولیدکننده لوازم پزشکی «هور طب» با تعطیلی موقت این کارخانه به دلیل شیوع کرونا، نگران امنیت شغلی خود شده‌اند.

کارگران  واحد تولیدکننده لوازم پزشکی «هور طب» تاکستان که همگی زن هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: فعالیت واحد تولیدکننده «هور طب» از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیلی موقت درآمده است و حدود ۱۳۰ کارگر شاغل در این کارخانه بدون هیچ درآمدی بیکار و بلاتکلیف شده‌اند.

آنها با بیان اینکه همه کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری کرونا در سامانه وزارت کار ثبت‌نام کرده‌اند، در ادامه گفتند: همه مطالبات‌مان را قبل از آغاز سال ۹۹ همزمان با پایان قرار دادمان دریافت کرده‌ایم. با این‌وجود مسئولان کارخانه وعده دادند تعطیلی این کارخانه موقتی است و امکان بازگشت مجدد کارگران به کار سابق‌شان از خرداد ماه وجود دارد.

این کارگران اظهار داشتند: آنچه باعث نگرانی ما شده، تامین نشدن معیشت کارگران به دلیل نداشتن درآمد مالی است. کارگران شرکت «هور طب» بعد از خروج از کارخانه تا امروز هیچ درآمدی نداشته‌اند. با این وجود خبری هم از پرداخت مقرری بیمه بیکاری که دولت وعده کرده، نیست.

آنها  که نگران مخدوش شدن سوابق بازنشستگی‌شان با دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند، گفتند: اکثر کارگران شاغل در این واحد تولیدی بین ۱۰ تا ۲۰سال سابقه کار دارند، اگر هر یک از کارگران بخواهند به مرور با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌اور بازنشسته شود دریافت مقرری بیمه بیکاری دو ماهه باعث مخدوش شدن سوابق بازنشستگی خواهد شد مگر آنکه دولت مصوبه‌ای ویژه در خصوص شرایط استفاده از بیمه بیکاری کرونا برای کارگران مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور  به تصویب برساند.

به ادعای کارگران این کارخانه که در شهرستان تاکستان واقع شده است، شرکت «هور طب» یک واحد تولیدکننده لوازم پزشکی و بهداشتی است و تعطیلی آن در شرایط فعلی کرونایی که اکثر شرکته‌ای غیرپزشکی حتی  سعی در تولید لوازم پزشکی و بهداشتی دارند، برخلاف رویه موجود است و امنیت شغلی کارگران را هم به خطر می‌اندازد.

به گفته کارگران، تعطیلی دنباله‌دار «هور طب» که در زمینه تولید  لوازم پزشکی فعالیت دارد در این برهه حساس کرونایی که مردم کشورمان بیشتر از هر زمان نیازمند تامین لوازم اولیه بهداشتی هستند، کاری معقول نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز