خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سمنان:

ورود بیمه به سبد خانوار سمنانی‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۱۸۳

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سمنان گفت: جمعیت بالای افراد باسواد در سمنان باعث شده بیمه در سبد مخارج خانواده‌های این استان وارد شود و افراد بیشتری تمایل به داشتن نوعی بیمه اجتماعی داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرزاد با بیان اینکه سال ۹۹ سال به بار نشستن نهال بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است، تصریح کرد: امسال سال اول بازنشستگی افراد تحت پوشش این صندوق است و بیمه‌شدگان می‌توانند با ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه ۲۰ روز حقوق دریافت کنند.

او درباره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: سمنان از نظر وسعت ششمین استان وسیع است، اما کم جمعیت‌ترین استان کشور است و شرایط ویژه آن فعالیت در زمینه بیمه‌های اجتماعی را با پیچیدگی‌هایی رو‌به‌رو کرده است. به دلیل کویری بودن و پراکندگی جمعیت و همچنین صنعتی بودن بخشی از استان با مسائل ویژه‌ای مواجه هستیم که اندکی کار را سخت می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سمنان ادامه داد: با این وجود در این استان با تحت پوشش قرار دادن حدود ۲۲ هزار نفر یعنی معادل ۳۸ درصد جمعیتی که باید پوشش داده شوند، نسبت به بسیاری از استان‌ها وضعیت بهتری داریم. امروز حدود ۱۲۵۰ خانوار از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سمنان مستمری فوت می‌گیرند، ۹۰ خانوار مستمری کار افتادگی دریافت می‌کنند و ۱۱۰۰ خانوار هم بازنشستگی می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک بیمه اختیاری است و نهادینه نشدن فرهنگ بیمه منجر به استقبال کم از بیمه‌های اختیاری می‌شود، گفت: مشکلات ساختاری در بحث بیمه‌ها در ایران وجود دارد. چرا بیمه خودرو و دام اجباری است، اما بیمه افراد اختیاری است؟ در کشور‌های دیگر، حتی در همسایگی ما، ساختار مناسبی برای بیمه در نظر گرفته شده و فرد از بدو تولد تحت پوشش نوعی بیمه اجتماعی قرار می‌گیرد تا در سالمندی از حداقل‌های زندگی برخوردار باشد.

فرزاد با اشاره به اینکه باید ساز‌و‌کاری در نظر گرفت که بیمه اختیاری به سمت بیمه فراگیر و اجباری برود، عنوان کرد: در این زمینه نیازمند کمک و همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف هستیم. باید کار به گونه‌ای پیش برود که افراد جای دراز کردن دست خود جلو سازمان‌های حمایتی از پوشش و حمایت بیمه‌ای برخوردار باشند.

او با اشاره به اینکه استان سمنان از نظر تعداد افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند، در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس بیش از جاهای دیگر فرهنگ بیمه در استان جا افتاده است و کم‌کم بیمه به سبد خانواده‌های سمنانی افزوده می‌شود. با وجود این همچنان جای کار و فعالیت هست و باید تلاش کنیم ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز