خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

کشاورزان جنوب شرق کشور نگران بارش میلیارد‌ها ملخ/ ملخ‌های مهاجم طول ۱۲ و عرض ۶ کیلومتر دارند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۰۲۷

رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان نسبت به خسارت صد در صدی هجوم ملخ‌ها به کشاورزان جنوب کشور هشدار داد و خواستار صورت دادن اقدامات پیشگیرانه و همچنین آمادگی برای دفع حمله ملخ‌ها شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در روز‌های اخیر اخبار تازه‌ای درباره هجوم ملخ‌هایی که از هند و عربستان وارد ایران شده و به کشاورزان در جنوب شرق کشور به ویژه قلعه گنج خسارت وارد کرده‌اند، مخابره شده است.

قاسم سالاری (رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان) با بیان اینکه به علت سردی هوا ملخ‌ها به صورت گسترده وارد مزارع نشده‌اند و به نظر می‌رسد در ارتفاعات در حال تخم‌گذاری هستند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود ملخ‌های مهاجم طول ۱۲ و عرض شش کیلومتر داشته باشند و با ورود به مزارع جنوب شرق کشور تمامی محصولات کشاورزی را تخریب و به کشاورزان خسارت صد در صدی وارد می‌کنند.

او ادامه داد: لازم است اقداماتی برای پیشگیری از این تخریب گسترده صورت گیرد، همانطور که باید آمادگی لازم برای دفع حمله ملخ‌ها ایجاد شده و در این زمینه بسیج مردمی صورت گیرد.

سالاری تصریح کرد: امکانات جهاد کشاورزی به ویژه در منطقه جنوب شرق کشور کم است. باید از امکانات کل کشور و همچنین سمپاش‌های کشاورزان برای مقابله با ملخ‌ها استفاده کرد.

او همچنین با اشاره به اینکه پیش‌قراولان ملخ‌های مهاجم به کشور آمده‌اند، گفت: هر از گاهی توده‌ای از ملخ در هوا می‌بینیم. من از مسئولان جهاد کشاورزی سوال کردم که این توده‌ها کجا می‌روند؟ مسلم است که به دلیل برودت هوا، برای تخم‌ریزی و به دست آوردن فرصت مناسب در جاهایی نظیر دره‌ها اطراق و آنجا اقدام به زاد و ولد می‌کنند. لازم است تیم‌های تجسسی شکل گرفته، کلونی‌های ملخ‌ها شناسایی و سمپاشی صورت گیرد تا از قدرت حمله ملخ‌ها کاسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز