خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی زنجان تاکید کرد؛

تقسیط حق بیمه مشاغل آسیب دیده از کرونا بعد از تیر ماه

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۳۳۲

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در سال ۹۷ شمار بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی این استان ۱۱۰ هزار نفر بود که در پایان سال گذشته با ۶ هزار و ۲۶۹ نفر افزایش به ۱۱۶ هزار و ۲۶۹ نفر رسید که این میزان افزایش در نوع خود در طول تاریخ تامین اجتماعی زنجان بی‌سابقه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، مسعود علیاری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس در محل کارخانه پارس‌نخ برگزار شد، افزود: حدود ۶ هزار نفر از بیمه‌شدگان نیز در سال ۹۸ بازنشسته شده که با این احتساب در مجموع ۱۲ هزار و ۲۶۹ شغل در سال ۹۸ ایجاد شده است.

او اظهار کرد: شمار مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری استان زنجان از سه هزار و ۳۲۳ نفر در اسفند سال ۹۷ به‌رغم مشکلات تحریم و شیوع بیماری کرونا با ۲۹۰ نفر کاهش به ۳۰۳۳ نفر در پایان سال گذشته رسید.

علیاری خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان حِرَف، مشاغل آزاد و خویش‌فرما نیز از ۲۲ هزار و ۶۸۹ نفر در سال ۹۷ با حدود ۱۰ درصد افزایش به ۲۴ هزار و ۹۴۱ نفر در پایان سال گذشته رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به حمایت‌های سازمان متبوع از بیمه‌شدگان در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: طبق مصوبه هیات دولت، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای ۱۰ گروه شغلی در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ مشمول استمهال شد که بیش از ۳۴۰ عنوان شغلی در استان زنجان، زیر گروه این مصوبه قرار گرفت.

او تصریح کرد: این مورد سبب شد واحدها و کارگاه‌های تولیدی به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه با مشکل مواجه نشوند.

علیاری افزود: حق بیمه این گروه بعد از تیر ماه سال جاری، تقسیط می‌شود.

او ادامه داد: مجموع بیمه‌شدگان مشاغل آزاد، اختیاری، کارگران ساختمانی، قالیبافی، رانندگان صنوف تولیدی استان نیز ۶۰ هزار نفر می‌شود که پرداخت حق بیمه اسفندماه ۹۸ آن‌ها نیز تا پایان اردیبهشت سال جاری مشمول استمهال شده و در صورت پرداخت نکردن حق بیمه، قرارداد آن‌ها فسخ نمی‌شود.

علیاری اضافه کرد: دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی تمام بیمه‌شدگان، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب و یا کارگزاری‌ها تا پایان اردیبهشت تمدید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز