خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

ثبت شکایت کارگران در دیوان عدالت/ بازنگری در مزد ۹۹ را به صورت قانونی دنبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۴۵۲

علی خدایی تاکید کرد: در بستر قانون، پیگیر موضوع دستمزد و تجدیدنظر در آن هستیم.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با پیگیری‌های مزدی گفت: گروه کارگری، مساله دستمزد و پیگیری بابت تجدیدنظر در آن را در بستر قانون و از طریق مجاری قانونی انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما از طریق ارتباطات، مذاکرات با مقامات رسمی و البته شکایت در دیوان عدالت اداری، بحث تجدید نظر در دستمزد ۹۹ را پیگیری می‌کنیم.

خدایی به نمایندگی از گروه کارگری شورایعالی کار گفت: گروه کارگری اطلاع‌رسانی در ارتباط با موضوع دستمزد را از طریق خبرگزاری‌های رسمی کشور و کانال‌های ارتباطی شناخته شده، انجام می‌دهد و هر نوع نقل قول یا بهره‌برداری از مواضع در فضای مجازی یا در گروه‌های مختلف، هیچ سندیتی ندارد.

او تاکید کرد: مسائل مطرح در برخی گروه‌های مجازی به نقل قول از گروه کارگری دستمزد را تکذیب می‌کنیم و کانال ارتباط ما با کارگران، تنها خبرگزاری‌های رسمی کشور است.

به گفته خدایی، تشکل‌های کارگری، شکایات خود را در دیوان عدالت ثبت کرده‌اند و خواستار این هستند که این مرجع قضایی نسبت به ابطال مصوبه دستمزد اقدام کند.

او ادامه داد: در صورتی که وزارت کار در هرزمانی، اقدام به تشکیل و برگزاری جلسه شورایعالی کار برای تجدیدنظر در مزد ۹۹ نماید، گروه کارگری با آمادگی کامل در این جلسه شرکت خواهد کرد؛ ما خواهان تجدیدنظر در دستمزد براساس الزامات ماده ۴۱ قانون کار هستیم و این خواسته را از تمام مجاری و کانالهای تعبیه شده در قانون پیش می‌بریم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز