خبرگزاری کار ایران

آمادگی وزارت کار برای حمایت از تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۹۱۷

دو مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از یک تعاونی صنایع غذایی تاکید کردند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام توان از بخش تولید و صنعت کشور حمایت می‌کند.

 به گزارش ایلنا، در چهارمین روز از هفته کار و کارگر ابراهیم صادقی‌فر (معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و محمدجعفر کبیری (معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شهر صعنتی پرندک از شرکت تعاونی بزرگ و نمونه نویدکاران با نام تجاری صنایع برتر بازدید کردند.

در این بازدید ابتدا محسن فهیمی پور (مدیرعامل شرکت تعاونی نویدکاران)  گفت: این مجموعه تولیدکننده محصولات غذایی برتر در سال ۱۳۷۳ تاسیس شد و به صورت رسمی در سال ۱۳۷۵ تولید خود را آغاز کرد. محصولات شرکت نویدکاران با نام تجاری «برتر» در محل کارخانه این شرکت توسط مجهزترین ماشین آلات بسته‌بندی، در قالب یک فرآیند کاملا بهداشتی و پیشرفته در بخش‌های مختلف تولید می‌شود.

او در توضیح ویژگی‌های محصولات تولیدی خود ادامه داد: از مهمترین ویژگی‌های محصولات غذایی برتر، علاوه بر کیفیت مواد اولیه و بسته‌بندی‌های متنوع و زیبا، وجود سبد کاملی از انواع کالاهای مصرفی با یک نام تجاری است که در حال حاضر بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین سبد مواد غذایی با یک نام تجاری در کشور است. این سبد می‌تواند بخش بزرگی از نیازهای مصرف‌کنندگان را تامین کند.

فهیمی‌پور گفت: با وجود همه محدودیت‌هایی که کرونا برای صنایع ایجاد کرد این شرکت با رعایت تمامی موارد بهداشتی و امنیتی از زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه فعالیت مجدد را پس از وقفه‌ای کوتاه مدت داد کارش را شروع کرد و اکنون با تمام ظرفیت و توان به کار خود ادامه می‌دهیم.

او کشور کانادا و کشورهای اروپایی و آفریقای جنوبی را  مقصد کالاهای صادراتی  محصولات صنایع برتر دانست و گفت : سال گذشته ۵۰۰ هزار دلار صادرات داشتیم و امسال طی محاسباتی که داشتیم به یک میلیون دلار خواهد رسید.

فهیمی پور با بیان اینکه ۶۰۰ نوع محصول در این شرکت بسته بندی و با استانداردهای جهانی روانه بازار می‌شود، اضافه کرد: اینجا مواد اولیه باکیفیت از راه می‌رسند و بعد کنترل‌های اولیه روی آنها صورت می‌گیرد. مجتمع محصولات غذایی برتر شامل سالن‌های متعدد تولید، انبار مواد اولیه، انبار محصول، واحد کنترل کیفیت، آزمایشگاه، مجموعه اداری، خدماتی و رفاهی است. سالن‌های تولید شامل سالن‌های تولیدی آجیل و خشکبار، حبوبات و غلات، ادویه‌جات و چاشنی‌ها، زعفران و نمک، آرد و پودر کیک و ژله، سبزیجات خشک، قند و شکر و نبات، چای و قهوه است. کارخانه بزرگ برتر، مجهز به ماشین آلات بسته‌بندی گرانول و پودری، ماشین‌آلات بسته‌بندی وکیوم و سیل وکیوم، دستگاه‌های شورکاری آجیل و فرآوری خشکبار، خط کامل بوجاری و دست‌چین حبوبات و غلات و دستگاه آسیاب صنعتی است.

این فعال و تولیدکننده صنایع غذایی درباره چگونگی تنظیم قیمت در شرایط فعلی گفت: در بحث افزایش عرضه و تقاضا فعلا تقاضا بیش از عرضه است و برای ما کیفیت بسیار مهم است چون اعتقاد به این مهم در مجموعه هست و هم اینکه وقتی با برندهای بزرگ تجاری خارجی بخواهیم رقابت کنیم باید به کیفیت به عنوان یک اصل توجه داشته باشیم. در حال حاضر ۱۵ هزار نمایندگی در سراسر ایران داریم و در کانادا و آفریقای جنوبی نمایندگی‌های ما فعال هستند و قرار است در کردستان عراق و قطر نیز به زودی نمایندگی‌های شرکت کار خود را آغاز کنند. در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ قلم کالای ما در فروشگاه‌های معتبر و زنجیره‌ای کانادا توزیع می‌شود و این روند هر روز رو به افزایش است.

او افزود: در آینده ۳۰ هزار متر اراضی روبروی کارخانه را که از شهرک‌های صنعتی خریداری کرده‌ایم تا زمینه اشتغال‌زایی از طریق تولید محصولات کشاورزی به صورت گلخانه‌ای و کشاورزی صنعتی را فراهم آوریم و هم اینکه مواد اولیه برخی از محصولات را خودمان در همین محل تولید کنیم. البته برای انجام این مهم نیاز به حمایت بانک‌ها و دولت هست چراکه محدودیت‌ها باعث عدم پیشرفت کارها می‌شود و امیدواریم با حضور شما مسئولان محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شاهد رونق و توسعه بخش‌های مورد نظر در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم تا هم در سال جهش اقتصادی اتفاق خوبی برای این بخش از صنایع کشور بیفتد و هم باعث اشتغالزایی مردم بومی شود که اینجا را متعلق به خودشان می‌دانند و اغلب کارکنان ما از روستاها و بخش‌های اطراف هستند.

در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از رونق بخشی شرکت صنایع برتر گفت: امیدوارم امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده شاهد بالارفتن عرضه بیش از پیش محصولات و رونق سایر بخش‌ها در این شرکت منظم و دارای استانداردهای جهانی باشیم.

صادقی‌فر افزود: یقینا این کار که امروز خروجی آن را به بهترین شکل ممکن می‌بینیم نتیجه عشق و علاقه شما مدیران به کشور و به بخش کار و تولید و اشتغال است که با وجود برخی تنگناها و محدودیت‌ها توانسته‌اید با تلاش و پشتکار طی دو دهه از یک مجموعه کوچک بسته بندی به یک شرکت معتبر در صنایع غذایی و بسته بندی ارتقا پیدا کنید و مایه افتخار است که کشور ما دارای چنین افرادی با اراده و دلسوز است که دل در گروه پیشرفت وطن خود دارند.

او گفت: ما نیز به عنوان خدمتگذاران شما این قول را می‌دهیم که هر کاری در راه توسعه بخش‌های کارخانجات لازم باشد انجام دهیم و این آمادگی از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت تسهیل اموری که لازم است وجود دارد.

 معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: بخش تعاون از هر گونه پیشنهادی که جهت امور توسعه‌ای و گسترش شرکت فوق لازم باشد استقبال می‌کند و خدمت مدیریت شرکت تعاونی صنایع برتر باید عرض کنیم که صندوق ضمانت از سرمایه‌گذاری تعاون و بانک توسعه تعاون آماده ارائه تسهیلات به همین منظور است.

کبیری گفت: وقتی یک برند ایرانی می‌تواند در بازارهای جهانی و در زنجیره فروشگاه‌های معتبر کشورهایی مثل کانادا و اروپا و آفریقای جنوبی و آسیا به این خوبی برای خود بازاریابی و با رقبای خارجی رقابت کند، ارزشمند است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

او اضافه کرد: ایران به ‌دلیل شرایط خاص منطقه‌ای در دهه‌های مختلف دچار بحران‌های بین‌المللی شده و این مسائل در اقتصاد کشور تاثیراتی مستقیم و غیرمستقیم داشته است ولی با اراده بزرگان و صنعت تولید و جامعه کار و تلاش می‌توانیم از همه تنگناها عبور کنیم. البته  نخستین آثار این شرایط در صنایع بزرگ قابل مشاهده است که دولت‌ها برای حفظ اشتغال در این صنایع حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و از آنجا که قرار است شرکت نویدکاران یا صنایع غذایی برتر طرح‌های توسعه‌ای خود را به منظور اشتغال بیشتر و همچنین افزایش تولید و عرضه آن در داخل و خارج به انجام برساند بخش تعاون می‌تواند یار و همراه این شرکت و شرکت‌های مشابه باشد و از ارائه پیشنهادات و درخواست‌هایی که منجر به توسعه بخش کشاورزی در محدوده شرکت نویدکاران بشود استقبال می‌کند و در اولین فرصت به درخواست‌های مدیریت شرکت رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز