خبرگزاری کار ایران

نبوی:

کارفرمایان باید از خرداد نیروهای تعدیلی خود را به کار بازگردانند/ مقرری بیکاری تنها برای اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 است

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۳۰۹

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: بیمه‌شدگانی که در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده و به تشخیص کارشناسان مربوطه مستحقق دریافت بیمه بیکاری باشند در ماه‌های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت ماه 99 مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اسماعیل نبوی گفت: کارفرمایان باید از خردادماه نیروهای تعدیل شده خود را به کار بازگردانند.

نبوی اظهار کرد: کارگرانی که به علت کروناویروس از کار تعدیل شدند تا اردیبهشت می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و باید از خردادماه به کارشان بازگردانده شوند، مگر آن که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورالعمل دیگری صادر شود.

وی با اشاره به اینکه براساس شیوه نامه اجرایی افرادی که به علت شرایط ناشی از کرونا بیکار شدند، باید در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: مشمولین بیمه بیکاری افرادی هستند که به علت اتمام قرارداد، اخراج در اثنای کار، اخراج در اثنای فصل کاری، تعدیل نیرو، حوادث غیرمترقبه، تغییر و جابه جایی ساختار کارگاه، عدم نیاز و کاهش فعالیت کارگاه و تعدیل نیرو بیکار شدند.

نبوی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور افرادی که از اسفندماه سال ۹۸ دچار بیکاری شدند دولت برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت این افراد بیمه بیکاری درنظر گرفته و طبق دستورالعملی که صادر شده، باید مجدداً از خرداد به کارشان بازگردند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان در پاسخ به اینکه براساس قانون افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند باید در طول این دوره حرفه و مهارتی را کسب کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع در شرایط عادی بیکاری افراد بوده که فرد مهارتی را کسب می‌کند و بعد از طی دوره بیمه بیکاری از طریق اداره کار و با توجه به مهارت کسب کرده به کار دیگری مشغول می‌شود اما در شرایط کرونایی این موضوع انجام نمی‌شود.

نبوی با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌شدگان استان همدان در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است، گفت: تا پایان اسفندماه سال ۹۸ در استان همدان ۹۰۷۹ نفر بیمه شده جدید به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال۹۷، ۱۰۰۰ نفر افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز