خبرگزاری کار ایران

ابلاغ ۷۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۰۴۹

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بند الف تبصره ۱۸ امسال به این استان ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس اعتبار ابلاغی پیش‌بینی می‌شود با اعطای این تسهیلات زمینه اشتغال ۴۰ هزار نفر در استان فراهم شود.

او ادامه داد: به‌منظور بهره‌گیری هر چه سریعتر از این تسهیلات ۷ بانک عامل مکلف شدند تا یک هفته آینده طرح‌های مختلف اشتغالزایی استان را مورد بررسی قرار دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی گفت: منابع تسهیلاتی مرحله پنجم تسهیلات روستایی تامین و بزودی به بانک‌های عامل استان ابلاغ خواهد شد.

او افزود: عملکرد سیستان و بلوچستان در جذب تسهیلات روستایی در چهار مرحله قبلی کاملا جذب شده، طوری که موفق به  کسب رتبه سوم پرداخت در بین استان‌های کشور شد.

زنگنه ادامه داد: در این نشست عملکرد دستگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌ریزی شد که از بخش‌هایی که جذب کمتر داشتند به سایر بخش‌هایی که امکان جذب و منقاضی دریافت تسهیلات دارند جا‌به‌جا شود.

او بیان کرد: طرح اشتغال روستایی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت محسوب می‌شود که با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی در سال‌های اخیر به اجرا در آمده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان از استان‌های پیشگام در زمینه طرح اشتغالزایی روستایی است.

او با اشاره به اهداف بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: در قالب این ماده قانونی اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان،  دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی مورد تاکید است.

زنگنه با اشاره به برخی مشکلات تسهیلات بخش کشاورزی ماده ۱۸ گفت: عدم تامین یارانه برای بخش کشاورزی در این‌ماده سبب شد تا تسهیلات این بخش با نرخ سود ۱۴ درصد ارائه شود که عدم استقبال فعالان این حوزه را در پی داشته است.

او ادامه داد: بر اساس هماهنگی با سایر استان‌ها مقرر شد مشکلات این بخش با سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود تا با اختصاص یارانه موردنظر و ابلاغ به بانک‌ها زمینه دریافت تسهیلات با سود مناسب در این بخش فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز