خبرگزاری کار ایران

حبیب زاده در خواست کرد:

مشکلات کارگران بخش حمل و نقل شهرداری تهران مرتفع شود/ ۴۰۰ کارگر پیمانکاری شهرداری در انتظار تامین اعتبار قانون مشاغل سخت و زیان‌آور هستند

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۵۷۷

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران از معاون جدید حمل و نقل خواست که مشکلات کارگری در حوزه حمل و نقل را حل و فصل کند.

به گزارش ایلنا، افشین حبیب زاده صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز کارگر گفت: عمده ترین مشکلات کارگری در حوزه معاونت حمل و نقل است که متاسفانه این مشکلات از دوره‌های قبل باقی مانده و همچنان بخش عمده‌ای از آنها حل و فصل نشده است.

وی با بیان اینکه از معاون جدید حمل و نقل می‌خواهیم که هر چه سریعتر نسبت به حل مشکلات کارگری تحت قرارداد پیمانکاران شهرداری اقدام کند، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده عدم پرداخت ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور است که در این حوزه این مشکل موجب شده که ۴۰۰ نفر از بازنشستگان شرکت واحد که باید بازنشسته شوند تنها به این دلیل که این ۴ درصد پرداخت نشده همچنان مشغول به کار هستند و با اینکه هر ساله در این خصوص تذکر می‌دهیم اما هنوز حل و فصل نشده است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: موضوع دیگر بحث یکی از پیمانکاران معروف معاونت حمل و نقل است که دیگر با او قرار داد جدید امضاء نشد اما خبرها حاکی از آن است که همان مدیرعامل یک شرکت جدید آورده و الان نیز مدیرعامل این شرکت است که به نظر می‌رسد به این مسئله باید رسیدگی شود چراکه هنوز سنوات کارگران در شرکت قبلی را تسویه نکرده است.

حبیب زاده افزود: معاونت برنامه‌ریزی نیز اضافه کار پرسنل در فروردین ماه را حذف کرده است که این مسئله برای کارمندان حراست شورای شهر نیز پیش آمده که به نظر می‌رسد به مانند گذشته سنوات پرداخت شود.

وی افزود: شورای شهر مصوبه‌ای در خصوص نصب نمادهای کارگری در خیابان کارگر داشته، اما هنوز بعد از ۲.۵ سال این مسئله تعیین تکلیف نشده است.

 انتقاد عضو شورای از عدم تمدید قرارداد دو جانباز در شهرداری به خاطر شورای شهر

همچنین حجت نظری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه هفته گذشته درخصوص تمدید قرارداد تعدادی از بازنشستگان شاغل در شهرداری به معاون منابع انسانی تذکر دادم، گفت: گویا بعد از این تذکر دو جانباز ۷۰ درصد به مظاهریان معاون برنامه ریزی و منابع انسانی مراجعه کرده و این فرد به آنها می گوید که موافق تمدید قرارداد است اما چون نظری عضو شورای شهر دراین رابطه تذکر داده؛ امکان تمدید قرارداد وجود ندارد.

وی افزود: طبق قانون جانبازان ۷۰ درصد مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شود و منعی برای تمدید قراردادشان وجود ندارد.  و این اقدام معاونت منابع انسانی شوراندن مردم علیه شورا است و باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز