خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری صنعت نفت مطرح کردند؛

انتقاد از مصوبه مزدی شورایعالی کار/ فرق حقوق ۳ میلیون تومانیِ ما با حقوق ۷ یا ۸ میلیون تومانی رسمی‌ها بسیار است

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۴۶۲

کارگران پیمانکاری صنعت نفت با انتقاد از تفاوت حقوق میان خود و رسمی‌های شرکت نفت می‌گویند: با مصوبه مزدی شورایعالی کار، تفاوت میان دریافتی‌ها شدت یافت.

کارگران پیمانکاری شرکت نفت در تماس با خبرنگار ایلنا، از افزایش تبعیض مزدی در زیرمجموعه نفت انتقاد کردند و گفتند: ما کارگران پیمانکاری با حداقل حقوق مصوب شورایعالی کار، نهایتاً دویست یا سیصد هزار تومان بیشتر کار می‌کنیم، درحالیکه رسمی‌های شرکت نفت، دریافتی‌شان غالباً بالای ۷ یا هشت میلیون تومان است.

به گفته‌ی آنها، مصوبه مزدی شورایعالی کار، تفاوت در دریافتی‌ها را شدت بخشیده است؛ چراکه حقوق کارگران زیر پوشش قانون کار فقط ۲۱ درصد افزایش یافته است.

کارگران پیمانکاری نفت با انتقاد از عدم رعایت قانونِ «کار یکسان- مزد یکسان» می‌گویند: همه افرادی که در یک مجموعه ثابت، یک کار ثابت و یا مشابه را انجام می‌دهند باید از حقوق و مزایای مشابه برخوردار باشند؛ این درحالیست که در مجموعه نفت، تفاوت میان رسمی‌ها با قردادی‌ها و پیمانکاری‌ها بسیار است؛ کارگران رسمی، بیشترین مزایای مزدی را دارند، بعد از آنها قراردادی‌ها قرار می‌گیرند و درنهایت، کمترین مزد و مزایای مزدی نصیب کارگران پیمانکاری و ارکان ثالث نفت می‌شود.

یکی دیگر از مهمترین مطالبات این کارگران، بحث تبدیل وضعیت و جذب در بدنه نفت، حداقل به صورت قراردادی است.

کارگران پیمانکاری نفت می‌گویند: امیدواریم لااقل در سال ۹۹، پروسه تبدیل وضعیت ما کلید بخورد و بتوانیم از مزایای پرسنل ثابتِ نفت بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز