خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

ابتلای 401 بازنشسته‌ کشوری به کرونا/ رشد میانگین حقوق بازنشستگان کشوری ۸۰۰ هزار تومان است/ همسان‌سازی امسال چگونه اعمال می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۲۲۳

افتخاری گفت: بنا بر قوانین قرار بر این شد که همسان‌سازی برای بازنشستگان کشوری پس از اعمال ۱۵ درصد افزایش عمومی، اعمال شود که برای این مسئله رقم ۶۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر افتخاری (مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری) با اشاره به افزایش مستمری ۱۵ درصدی بازنشستگان کشوری گفت: بنا بر قوانین قرار بر این شد که همسان‌سازی برای بازنشستگان کشوری پس از اعمال ۱۵ درصد افزایش عمومی، اعمال شود که برای این مسئله رقم ۶۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود: در واقع اکثر بازنشستگان بالاتر از حداقل را دریافت می‌کنند و چنانچه امتیاز همسان‌سازی کمتر از افزایش ۱۵ درصد باشد، افزایش ۱۵ درصدی اعمال می‌شود. همچنین با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق علاوه بر افزایش 15 درصدی بین 22 تا 57 درصد نیز به حقوق 90 درصد بازنشستگان مشمول طرح اضافه شده است.

افتخاری گفت: گروهی از بازنشستگان که سنوات آنها کمتر از ۳۰ سال باشد در محاسبه افزایش مستمری حتما کف مستمری که رقم ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، رعایت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشوری با بیان اینکه به غیر از ۱۴۰ هزار نفر استثنا، یعنی چیزی حدود ۹۰ درصد بازنشستگان مشمول افزایش ۱۵ درصدی و همسان‌سازی شده‌اند. با توجه به قول مساعدی که آقای نوبخت دادند و مکاتبات انجام گرفته قرار بر این شد که پیگیری‌هایی برای آن ۱۴۰ هزار نفر صورت بگیرد.

افتخاری با اشاره به اینکه ابتدا افزایش حقوق ۱۵ درصدی را اعمال کرده  و بعد همسان‌سازی را اعمال می‌کنیم، تشریح کرد: در سال گذشته بازنشستگان کشوری میانگین حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشته‌اند. امسال نیز به کمک دولت شاهد یک رشد کلی ۸۰۰ هزار تومانی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما تلاش کردیم تا حداقل حقوق بازنشستگان را حفظ را حفظ کنیم و برای رسیدن به این هدف با رشد ۸۰۰ هزار تومانی روبه رو بوده‌ایم.

ابتلای 401 بازنشسته‌ کشوری به کرونا

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین درباره خدمات این صندوق به بازنشستگانی که مبتلا به کرونا شده‌اند، عنوان کرد: از همان اولین روزهایی که شیوع کرونا در ایران به صورت رسمی اعلام شد، سازمان تامین اجتماعی سامانه‌ای را در نظر گرفت تا افراد تحت پوشش بتوانند بیماری خود را اطلاع دهند و از خدمات سازمان بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار 401 نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: وضعیت این افراد رصد و نیازهای آنها تا حد امکان برطرف می‌شود. اگر این افراد به دارو نیاز داشته‌باشند، این دارو را در منزل به آنها تحویل می‌دهیم یا اگر به مشکل مالی برخورده باشند، تلاش می‌کنیم با مساعدت‌هایی مشکلات آنها را رفع کنیم.

افتخاری همچنین به سامانه پیامکی صندوق بازنشستگی کشوری ویژه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی درباره کرونا اشاره و بیان کرد: این سامانه مانند سامانه پیامکی وزارت بهداشت توصیه‌های بهداشتی را به بازنشستگان ارائه می‌دهد.

او در باره اینکه در سال‌های اخیر شمایل بازنشستگی تغییر کرده و بازنشستگان زیادی اکنون تکفل فرزندان خود را برعهده دارند، گفت: تلاش صندوق بازنشستگان کشوری این است که توان بازنشستگان برای تامین نیازهای خانواده آنها را افزایش دهد. اجرای بحث همسان‌سازی و تلاش برای بهبود اجرای طرح تلاشی در این راستاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز