خبرگزاری کار ایران

پرداخت بالغ بر ۴میلیارد تومان به متقاضیان مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل در یزد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۸۴

تعداد ۸۱۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سال ۹۸ صادر شده که از این تعداد، ۸۰۲ مجوز برای متقاضیان مستقل و ۹ مجوز برای متقاضیان پشتیبان بود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین ریاحی (مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد) گفت: بانک‌های عامل در استان بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان مشاغل خانگی در سال گذشته وام پرداخت کرده‌اند.

وی بیان کرد: سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بوده که سهم بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون هرکدام به میزان ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

ریاحی خاطرنشان کرد: تعداد ۸۱۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سال ۹۸صادر شده که از این تعداد، ۸۰۲ مجوز برای متقاضیان مستقل و ۹ مجوز برای متقاضیان پشتیبان بود.

 وی با بیان اینکه تعداد ۴۱۸ طرح به مبلغ ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال به بانک‌های عامل (رفاه – توسعه تعاون) جهت اخذ وام معرفی شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد به ۳۰۷ طرح مبلغ ۴۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال اعتبار پرداخت شده، که این طرح‌ها فرصت اشتغال برای ۳۳۸ نفر را فراهم کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می‌توانند باتوجه به مهارت خود در منزل، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند، اضافه کرد: می‌توان در کنار خانواده و همراه با مراقبت از فرزندان، در محیط آرام، راحت و امن خانه مشغول به کار و کسب درآمد شد.

وی از مزایا مشاغل خانگی را کاهش هزینه‌های رفت و آمد و همچنین مشکلات ناشی از ترافیک دانست و افزود: مشاغل خانگی باعث توسعه فرهنگ کار در خانواده می‌شود. فرزندان در زمان حضور پدر یا مادر در منزل اهمیت کسب و کار را از نزدیک درک می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز