خبرگزاری کار ایران

بهبود وضعیت کارگران «روغن نباتی جهان» در شش ماه گذشته/ مطالبات جاری کارگران پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۸۲۵

منابع کارگری در کارخانه روغن نباتی جهان از بهبود وضعیت تولید این واحد تولیدکننده انواع روغن خوراکی با حدود ۸۵ کارگر خبر دادند.

کارگران کارخانه روغن نباتی جهان، امروز سه‌شنبه (۲۶ فروردین ماه) در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۸۵ کارگر به‌صورت قراردادی در کارخانه روغن نباتی جهان مشغول کارند و از وضعیت فعلی اشتغال خود نسبت به گذشته رضایت دارند.

کارگران این کارخانه اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما از شهریور ماه سال گذشته با تغییر مدیریت، تامین منابع مالی و تجهیز کارخانه، به مرور مطالبات جاری کارگران پرداخت می شود به طوری‌که به جز مطالبات قدیمی سال ۹۳ تا اسفند ۹۷ که پرونده شکایت آن در اداره کار زنجان باز است، فقط حقوق اسفند ماه سال ۹۸ را طلبکاریم.

 این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر روغن نباتی جهان با افزایش ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، گفتند: فعالیت این کارخانه از شهریور ماه همزمان با تغییر مدیریت آغاز شده به طوری‌که قبل از نوروز ۹۹، بیش از ۱۰۰تن روغن تولید و روانه بازار مصرف کرده‌ایم. به زودی نیز در این واحد تولیدی محصول جدید ویتامین B۱۲  تولید می‌شود.

به گفته این کارگران، پیش از این کارگران روغن نباتی جهان با چندین ماه تاخیر مطالبات مزدی جاری خود را دریافت می‌کردند و سهامدار شرکت نیز به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت. در آن روزها کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

کارگران روغن نباتی جهان با بیان اینکه در حال حاضر کارفرما برای کارگران سرویس‌های ایاب وذهاب فراهم کرده است، افزودند: مشکل فعلی کارگران این کارخانه ندادن یک وعده غذای گرم است که از یکسال و نیم پیش قطع شده که امیدواریم این مطالبه قانونی کارگران نیز به مرور فراهم شود.

کارگران این مجموعه بزرگ تولیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه برای ما کارگران روغن نباتی جهان حائز اهمیت است، حفظ امنیت شغلی و پرداخت به موقع مطالباتمان است، در ادامه افزودند: در حال حاضر کارفرما هر ماه یک ماه حقوق به کارگران پرداخت می‌کند و آخرین حقوقی که پرداخت کرده مربوط به حقوق بهمن ماه بود که به همراه عیدی اسفند ماه ۹۸ واریز شد.

آنها  در پایان با تاکید بر ادامه پیگیری مسئولان استانی در مورد برطرف شدن همه مشکلات کارخانه روغن جهان و کارگرانش گفت: اگر توجه مسئولان به وضعیت این کارخانه بیشتر شود در آینده نزدیک شاهد بهتر شدن وضعیت کارخانه و افزایش تعداد کارگران خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز