خبرگزاری کار ایران

بیانیه خانه کارگر اسلامشهر در انتقاد به مصوبه مزدی سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۷۹۰

تشکیلات خانه کارگر شهرستان اسلامشهر با صدور بیانیه‌‌ای تاکید کرد: مصوبه افزایش نرخ حقوق کارگران بر اساس واقعیت‌های جامعه تنظیم نشده و باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تشکیلات خانه کارگر شهرستان اسلامشهر با صدور بیانیه‌‌ای بر غیرواقعی بودن مصوبه افزایش نرخ حقوق کارگران تاکید کرد.

در بخشی از این بیانیه که به امضای « محمدحسن پورطالبیان» دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر رسیده، آمده است: بار دیگر زر و زور باهم درتنیدند و به جای حرمت به دست‌های پینه بسته آنان را به مسلخ از پیش آماده بردند. کدامین عقل سلیم باور می‌کند که در این آشفته بازار سوءمدیریت و در لحظاتی که کارگر مظلوم و محروم کشور برای تامین نه حداقل؛ که بخور نمیر جان خود در طبق ناملایمات از گرانی و کرونا و عدم امنیت شغلی گذاشته تا حداقل فرزندانش قوت لایموت بلکه کمتر داشته باشند؛ آب ناپاکی بر دستان آنان می‌ریزند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آنها ماده ۴۱ قانون کار را سر بریده و از خون سرخش بر کاغذ امضا و تایید می‌کنند. دور زدن قانون توسط مجریانش سینه پراندوه و غم کارگر را نشانه می‌گیرد و رنج هزاران برابر از پیش بر رویش می‌گشاید آنان حتی در راستای قانون که می‌گوید حداقل با در نظر گرفتن تورم تایید شده توسط بانک مرکزی و برابر با معیشت یک خانوار ۴نفره باید مزد تعیین گردد، نیز سرستیز برداشته جام خود را از خون کارگر این سند گویای توسعه و استقلال و اساس آن به تعبیر راحل کبیر انقلاب؛ پیروزمندانه سرمی‌کشند. و سند برای خود خود و برای آیندگان به‌جا می‌گذارند.

در بخش پایانی بیانیه هم آمده است: بی‌توجهی مسئولین به ظاهر پاسخگو برخلاف کلام صریح امام انقلاب که می‌فرمود نگذارید صدای کارگران به خاطر مسایل معیشتی د آید، خاموش شدنی نیست، می‌روند تا زمینه برای این نامردمی فراهم کنند. چهارشنبه (۲۱ فروردین ۹۹) را باید روز تلخی برای کارگران و روز پیروزی ظاهری برای نمایندگان کارفرما و دولت دانست و به کارگران تسلیت گفت برای ذبح عدالت در رابطه با حقوق حقه‌شان.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز