خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران ابنیه فنی راه‌آهن از شیوع کرونا/ ماسک، دستکش در اختیارمان قرار نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۵۰۱

کارگران ابنیه فنی خطوط راه‌آهن در نبود ایمنی و بهداشت پیشگیرانه از کرونا، همچنان به کارشان ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن که در خطوط راه‌آهن مناطق مختلف کشور اشتغال دارند، از نبود امکانات پیشگیرانه ازجمله ماسک تنفسی و دستکش  انتقاد دارند.

یکی از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن می‌گوید: حدود ۷ هزار کارگر در خطوط  ابنیه فنی راه‌آهن کشور تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری مشغول به کار هستند که نگران وضعیت موجود ابتلاء به ویروس کرونا هستند.

او افزود: شرکت‌های طرف قرارداد هنوز تمهیدات قابل قبولی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا انجام نداده‌اند. از طرفی نایاب شدن برخی لوازم بهداشتی موجب شده که کارگران نتوانند خودشان اقلام بهداشتی را تهیه کنند.

به گفته وی؛ کارگران برخی مناطق ریلی همانند ناحیه زاگرس آنهم از پول خودشان ماسک و دستکش خریداری کرده‌اند اما کارگران سایر مناطق ریلی همانند مشهد، هرمزگان، شاهرود، زاهدان، تهران، سمنان، دامغان، اسلامشهر و رباط کریم همچنان بدون امکانات حداقلی بهداشتی نظیر ماسک و دستکش فعالیت دارند.

به گفته وی؛ برای انجام تعمیرات ریل‌ها و بازرسی آنها ناچاریم در هر ایستگاه حدود ۲۰ کارگر سوار یک درزین (قطار کوچک) بدون هیچ امکان پیشگیرانه‌ای بشویم. آیا داخل درزین هیج خطری متوجه کارگران ابنیه فنی نیست؟ اگر هست چرا جلوگیری نمی‌کنند؟ چطور در سایر مکان‌ها وقتی دو نفر تجمع می‌کنند خطرساز است اما کسی به فکر کارگران ابنیه فنی راه‌آهن که در شرایط سخت بدور از چشم همگان کار می‌‌کنند، نیست.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران؛ مسیرهای طولانی را بین خطوط راه‌آهن طی می‌کنیم و تعمیرات ریل و شکستگی‌ها را انجام داده و حوادث در کمین قطارها را دور می‌کنیم. در شرایط عادی نیز در معرض بیماری هستیم اما الان انتظار داریم حداقل ماسک تنفسی و دستکش  به ما بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز