خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی خبر داد:

رشد ۱۲ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۱۴

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی از رشد ۱۲ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرزاد یوسفی در جلسه ویدئوکنفرانس با مسئولان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی واحدهای اجرایی کشور گفت: ملاک حائز شرایط بودن نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استانی برای حضور در مجامع سراسری عالی و هیات‌های مربوطه اعتبار نامه‌هایی است که با مسئولیت و تضمین مدیرکل اجرایی و مسئول واحد تشکل‌های استان مربوطه صادر می‌شود.

او با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه گردهمایی از زمان شروع ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: تا زمان عادی شدن شرایط عمومی و عبور از بحران فعلی با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت اعتبار تشکل‌ها تا زمانی که ممنوعیت برگزاری مجامع عمومی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برطرف شود تمدید شد.

این مقام مسئول این زمان را بهترین فرصت برای بازنگری و بازبینی پرونده‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی که دارای نواقص و ایراداتی هستند دانست و افزود:  افرادی که واجد شرایط نبوده و اعتبار نامه‌ای برای آنان صادر شده باشد احصا و اعتبار نامه انتخابات آنان تصحیح می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: باتوجه به اختیاراتی که به ادارات کل اجرایی تفویض شده است واحدهای اجرایی با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند نسبت به تاسیس، نظارت و ثبت تشکل‌ها اقدام کنند.

 او با بیان اینکه پس از عبور از شرایط  فعلی اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی برگزاری سه مجمع تجدید انتخابات را در سال جاری در دستور کار قرار داده، افزود: تجدید انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور، تجدید انتخابات مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران و تجدید انتخابات کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل ازجمله این  برنامه‌هاست.

یوسفی در پایان یادآور شد: تنها آن دسته از نمایندگان می‌توانند در مجامع یاد شده شرکت کنند که دارای شرایط کارگری بوده و دارای تاییدیه از اداره کل استان مربوطه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز