خبرگزاری کار ایران

مسئولان صدای راننده‌های مینی‌بوس شهر تهران را بشنوند/ در روزهای کرونایی نیازمند حمایت هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۸۷۷

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی، مالکان مینی‌بوس درون‌شهری استان تهران خواستار ساماندهی راننده‌های مینی‌بوس شاغل در تهران شده و گفت: مشکلات ۱۷۰۰ راننده مینی‌بوس فعال درحوزه حمل و نقل درون شهری تهران که از تعطیلی خدمات‌دهی ناوگان پس از شیوع بیماری کرونا متضرر شده‌اند، همچنان ادامه دارد.

«محمدولی نسبی» رئیس انجمن صنفی کارفرمایی، مالکان مینی‌بوس درون‌شهری استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۷۰۰ راننده مینی‌بوس در شهر تهران فعال هستند، گفت: محدود شدن خدمات همزمان با شیوه ویروس کرونا به بیکاری راننده‌های مینی‌بوس انجامیده است.

او افزود: راننده مینی‌بوس مسئولیت خدمت‌رسانی و جابجای کارکنان ادارات دولتی، پرستاران بیمارستانی، دانش‌آموزان مدارس و کارگران کارخانجات را برعهده دارد که با محدود شدن خدمات همزمان با شیوه ویروس کرونا بر مشکلات معیشتی آنها افزوده شده و نیازمند پشتیبانی مالی دولت و حمایت شهرداری و اعضای شورای شهر هستند.

نسبی از عدم پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به راننده‌های مینی‌بوس انتقاد کرد و افزود: دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به سایر صنف حمل ونقل عمومی همانند اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ریل و... توجه ویژه‌ای دارد اما هیچ امکاناتی حتی در زمینه بهداشتی به راننده‌های مینی‌بوس تعلق نگرفته و اسمی از راننده‌های مینی‌بوس به میان نمی‌آید.

او گفت: انجمن صنفی مالکان مینی‌بوس درون‌شهری شهر تهران بعد از گذشت هفتاد سال، اخیرا (سال گذشته) تاسیس شده و از بدو تاسیس بدنبال وضعیت و مشکلات راننده‌ای مینی‌بوس هستیم اما متاسفانه تا به امروز هیچ نهاد مسئولی حاضر به پاسخگویی به مشکلات راننده‌های مینی‌بوس که بخش عمده‌ای از حمل ونقل عمومی شهر تهران را برعهده دارند، نیست.

او گفت: در حال حاضر اکثر مینی‌بوس‌داران با شیوه ویروس کرونا بیکار در کنج خانه نشسته‌اند و منتظر اقدام حمایتی دولت برای انجام کار و ادامه فعالیت روزانه خود هستند. در عین با ادامه این وضعیت (بیکاری) امکان ثبت‌نام رانندگان مینی‌بوس در سامانه بیمه بیکاری به دلیل نداشتن بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد.

این فعال کارگری در ادامه سخنان خود از عدم پیگیری مشکلات اولیه راننده‌های مینی‌بوس از مسئولان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مسئولان صنف مینی‌بوسرانی در تهران را به رسمیت نمی‌شناسند به همین دلیل هیچوقت هیچ تلاشی برای رفع مشکلات آنها نشده است.

او افزود: چرا برای صنف مینی‌بوسرانی به‌سان سایر صنوف حمل و نقل یک قیمت قانونی مصوب نمی‌کنند تا از آن تبعیت کنیم؟ ما رها شده‌ایم و هیچ می‌دانید برخی رانندهای مینی‌بوس در برخی ماه‌های سال به ندرت حتی یک روز کار می‌کنند؟ بی‌شک رانندهای مینی‌بوس مظلومترین و فقیرترین قشر از کارگران  هستند که هیچ مقام رسمی در حمایت از معیشت آنها هیچ جلسه‌ای را برگزار نمی‌کند؛ حتی در جلسات سایر صنوف حمل و نقل اسمی از مینی‌بوسرانی به میان نمی‌آید.

نسبی در ادامه اضافه کرد: از بدو تاسیس انجمن مینی‌بوسرانی تلاش کرده‌ایم صنف مینی‌بوسرانی را به عنوان یک صنف مستقل به رسمیت بشناسانیم اما مسئولان سعی دارند مینی‌بوسرانی را به سایر اصناف حمل و نقل عمومی  همانند اتوبوسرانی بسپارند که در این باب تلاش نموده‌ایم این اتفاق نیفتد چراکه تاثیر بسزایی در سرنوشت‌ آنها ایجاد خواهد کرد.

این عضو انجمن صنفی راننده‌های مینی‌بوس شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان باید چاره‌ای برای حل مشکلات راننده‌های مینی‌بوس بیندیشند، گفت: راهکاری که از سوی انجمن به مسئولان شهری شهر تهران ارایه شده همکاری در زمینه حمل و نقل خطوط شهر تهران است که امیدوارم به نتیجه برسد.

نسبی در خاتمه گفت: باتوجه به شرایط حساس کنونی و نظر مساعد دولت محترم در حمایت همه‌جانبه از اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا و با هدف جلوگیری از ادامه مشکلات رانندگان بخش خصوصی که در این مدت بیکار بوده و یا با حداقل درآمد، گذران زندگی می‌کنند، پیگیری انجمن مینی‌بوسرانی به صورت مستمر در حال انجام است تا رانندگان فعال در این حوزه  بتوانند از منابع مندرج در مصوبات ستاد ملی کرونا استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز