خبرگزاری کار ایران

«معلمان آزاد» نگران امرار معاش در روزهای تعطیلی مدارس/ ۳۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه برای ۱۷.۵ ساعت تدریس هفتگی!

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۶۷۵

معلمان آزاد شاغل در مدارس غیرانتفاعی می‌گویند: تکلیف معاش ما نامشخص است و نمی‌دانیم چگونه باید خرج زندگی را دربیاوریم!

معلمان آزاد شاغل در مدارس غیرانتفاعی در تماس با خبرنگار ایلنا، از بلاتکلیفی معیشتی خود انتقاد کردند. این معلمان که طرف حسابِ بخش خصوصی آموزش در کشور هستند، با تعطیلی مدارس کار ساعتی خود را از دست داده اند.

معلمان آزاد می‌گویند: ما معمولاً هنگام ورود به یک مدرسه خصوصی با مسئولان مدرسه قرارداد ساعتی می‌بندیم که مبلغ این قراردادها بسیار پایین است؛ بیمه ما هم در صورتی که پرداخت شود، به صورت ساعتی به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شود. حالا که به خاطر کرونا مدارس تعطیل شده‌اند، کار ساعتی ما هم در مدارس تعطیل شده و پولی در کار نیست؛ نگرانی ما این است که آیا می‌توانیم از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنیم و در این ایام بیکاری، مقرری بگیریم!

این معلمان با انتقاد از تبعیض پرداختی در سیستم آموزشی کشور می‌گویند: درآمد ساعتی ما از نصف درآمد معلمان رسمی نیز کمتر است؛ این درحالیست که ما همان کار و وظایف معلمان رسمی را در بخش خصوصی انجام می‌دهیم. حتی از آنجا که مدارس غیرانتفاعی از والدین دانش‌آموزان شهریه‌های سنگین می‌گیرند، از ما معلمان بخش خصوصی توقع دارند با کیفیت و توجه بیشتر کار کنیم! اما در شرایطی که دستمزد ما از همکاران دولتی‌مان، بسیار پایین‌تر است چطور به آموزش کیفی و تدریس باکیفیت بیندیشیم؟!

این معلمان که این روزها خانه‌نشین شده‌اند، نگران دستمزد و وضعیت فروردین ماه خود هستند؛ برای بسیاری از آنها حق بیمه به صورت مرتب واریز نشده و نمی‌دانند که آیا می‌توانند بیمه بیکاری بگیرند یا خیر.

در عین حال، قراردادی به دست خبرنگار ایلنا رسیده که در آن برای ۱۷.۵ ساعت تدریس هفتگی، حقوق و مزایای توافق شده ماهانه فقط ۳۰۰ هزار تومان است! یک معلم آزاد برای فرار از بیکاری، مجبور شده این قرارداد را که از مهرماه تا پایان سال تحصیلی اعتبار دارد، امضا کند. 

معلمان آزاد می‌گویند درحالیکه مدارس تعطیل است و ما بعضاً به بیمه بیکاری معرفی شده‌ایم، مدارس غیرانتفاعی شهریه‌های هنگفت را از والدین دانش‌آموزان همان ابتدای سال تحصیلی گرفته‌اند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز