خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی بازنشستگان کشوری:

چرا افزایش اسفندماهِ حقوق شاغلان، شامل حال بازنشستگان نشد؟ / برخی مدیران دولتی ۷ برابرِ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند!

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۵۵۳

یک فعال صنفی بازنشستگان کشوری با انتقاد از تبعیض میان بازنشستگان و شاغلان گفت: چرا در تعیین دریافتی‌ها، خط فقر در نظر گرفته نمی‌شود!

به گزارش خبرنگار ایلنا، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان همتراز، یکی از اصلی‌ترین مطالبات گروه‌های مختلف بازنشستگان است که سالهاست به دلیل کمبود بودجه اجرایی نشده است. حالا بازنشستگان کشوری می‌گویند: دولت باید ۵۰ درصد افزایش فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برای بازنشستگان نیز اعمال نماید.

کهزادی (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) در این رابطه می‌گوید: شاغلانِ دولت در بهمن و اسفند، افزایش ویژه حقوق داشتند و این افزایش برای برخی گروه‌ها، بیش از یک میلیون تومان بود؛ آنها در فروردین نیز شامل افزایش سالیانه دستمزد خواهند شد. این درحالیست که بازنشستگان حتی نصف این افزایش‌ها را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه هرچه بین دریافتی شاغلان و بازنشستگان، بیشتر تبعیض بگذارند، اجرای همسان‌سازی دشوارتر می‌شود، ادامه داد: اگر پیش از این، ۳۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی مورد نیاز بود، با این تبعیض‌های اخیر، این رقم به ۴۰ هزار میلیارد تومان نزدیک می‌شود.

این فعال صنفی بازنشستگان اضافه می‌کند: چرا حقوق بازنشستگان را باتوجه به خط فقر و تورم افزایش نمی‌دهند؟! چرا باید میان دریافتی بازنشستگان و شاغلان، به خصوص شاغلان دولت در رده‌های بالای مدیریتی، تبعیض فاحش وجود داشته باشد؟!

به گفته وی، در بخش دولتی مدیرانی هستند که اکنون مجوز افزایش حقوق تا ۷ برابر کف حقوق‌ها، یعنی ۷ برابرِ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را دارند؛ آیا چنین دریافتی‌هایی وقتی دولت از کمبود بودجه می‌نالد و از بی‌پولی انتقاد می‌کند، شایسته و عادلانه است؟!

کهزادی تاکید می‌کند: نباید در جامعه میان دو قشر حقوق‌بگیر (شاغل و بازنشسته) تبعیض ایجاد کنیم؛ چراکه این تبعیض موجب می‌شود قشر آسیب‌پذیر، به مرور زمان آسیب‌پذیرتر شود و عدالت هر روز از ما دورتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز