خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

بیکاری مربیان آموزشگاه‌های رانندگی با شیوع کرونا/ مربیان آموزشگاه‌ها مشمول بیمه بیکاری و یارانه کرونا نیستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۱۷۹

با تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، مربیان این آموزشگاه‌ها که به صورت ساعتی مزد می‌گرفته‌اند، دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین وحدانی‌فر (رئیس انجمن مربیان آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران) عنوان کرد: بیش از یک ماه است که مربیان آموزشگاه‌های رانندگی در بلاتکلیفی به سر می‌برند. با تعطیلی آموزشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا، این مربیان بیکار شده و برای تامین معاش خود مشکلات جدی پیدا کرده‌اند.

او ادامه داد: به تبعیت از بخشنامه‌ای که مراکز آموزشی را ملزم به تعطیلی کرد، آموزشگاه‌های رانندگی هم تعطیل شده‌اند. اکنون نه کلاس‌های تئوری و نه کلاس‌های عملی آموزشگاه‌ها برگزار نمی‌شود و مربیان آموزشگاه‌ها نیز که ساعتی مزد می‌گرفتند، هیچ گونه دریافتی ندارند.

به گفته وحدانی‌فر، مربیان آموزشگاه‌های رانندگی نه بیمه بیکاری می‌گیرند و نه مشمول دریافت یارانه کرونا شده‌اند، حال آنکه آنها مستحق حمایت‌هایی هستند تا در این دوره از پس مخارج خود و خانواده‌شان برآیند.

او عنوان کرد: راهور ناجا می‌گوید مسئولیت موارد معیشتی مربیان با ما نیست و مشکلات را باید از طریق دولت پیگیری کنید، اما ما انتظار داریم آنها که فهرست کامل مربیان را دارند، این فهرست را برای دریافت حمایت‌های معیشتی ازجمله یارانه کرونا در اختیار مسئولان ذی‌ربط قرار دهند، چراکه اکثر بیش از ۲۴ هزار مربی آموزشگاه‌های رانندگی به مشکل برخورده و با قرض کردند روزگار می‌گذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز