خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

از بیماری تا بی‌پولی و آب رفتنِ سفره‌ها/تعدیل فله‌ای کارگران صنعت گردشگری به بهانه کرونا/تنها بیمارستان تامین اجتماعی رشت جایی برای پذیرش کارگران ندارد/اختصاص سهمیه جداگانه مواد ضدعفونی‌کننده برای شهر‌های صیادی/ زمان واریز یارانه نقدی اسفند سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۵۰۹

اخبار و گزارش‌های مربوط به کرونا امروز هم در صدر مطالب سرویس کارگری ایلنا قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز مطالب مختلفی درباره کرونا و تاثیر آن بر کار و زندگی کارگران منتشر شد. همچنین در این روز خبر‌هایی درباره یارانه نقدی انتشار یافت.

 از بیماری تا بی‌پولی و آب رفتنِ سفره‌ها

الزام کارفرمایان با ابلاغ بخشنامه‌های شورای حفاظت فنی به ضدعفونی کردن دقیق و مرتبِ همه محل‌های کار و ارائه رایگان تجهیزات بهداشت فردی به همه کارگران؛ کم کردن تعداد کارگران در خطوط تولید در هر شیفت و شیفتی کردن ساعات کار تا احتمال تماس و ابتلا کاهش یابد و در نهایت، کمک معیشتی کافی و کارآمد به همه کارگران بیمه شده و بیمه نشده‌ای که این روزها به خاطر کرونا بیکار شده‌اند، ازجمله راهکارهای کمک به کارگران است.

 تعدیل فله‌ای کارگران صنعت گردشگری به بهانه کرونا

با لغو پی در پی تورهای مسافرتی به علت حوادث اخیر کارگران این صنعت وضعیت خوبی ندارند و شرکت‌های گردشگری یکی پس از دیگری از تعدیل کارگرانشان خبر می‌دهند.

 تنها بیمارستان تامین اجتماعی رشت جایی برای پذیرش کارگران ندارد

حسن ایزدی گفت: از آنجا که کارگران قدرتی ندارند، می‌توانند برای مراکز درمانی آنها هرگونه که بخواهند تصمیم‌گیری کنند. در این میان مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان گیلان و مدیر درمان شهرستان هم که باید از حقوق کارگران دفاع کنند، چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

 اختصاص سهمیه جداگانه مواد ضدعفونی‌کننده برای شهر‌های صیادی

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید سهمیه جداگانه مواد ضدعفونی‌کننده برای شهر‌های صیادی در نظر بگیرند.

 با شیوع کرونا ساعات کاری کارگران معدن‌ آق‌دره طبق روال قبل است

کارگران معدن آق‌دره خواستار انجام اقداماتی در خصوص تغییر شیفت‌ها و ساعات کاری و تخصیص محلول‌های ضدعفونی‌کننده برای مصارف حفاظت فردی شدند. تاکنون برخی اقدامات از سوی کارفرمای آق‌دره صورت گرفته است.

 با تمهیداتی در ساعات کاری، تعداد کارگران مس‌سرچشمه به نصف رسید

کارگران مس سرچشمه از تغییر شیفت‌های کاری و برخی اقدامات حفاظت فردی برای کارگران این واحد معدنی خبر دادند.

 زمان واریز یارانه نقدی اسفند سال ۹۸ اعلام شد

یارانه نقدی اسفند سال ۹۸ فردا شب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 حذف ۳دهک‌بالای درآمدی از یارانه در بودجه۹۹

کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۹برای شناسایی و حذف سه دهک بالای درامدی از فهرست یارانه بگیران موافقت کرد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به انجام این کار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز