خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان:

کرونا هزینه تولید کشاورزان را افزایش داده است/ به کشاورزان برای بازپرداخت اقساط وام‌ها فرصت بدهید

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۴۸۷

شیوع کرونا با تاثیر بر حمل و نقل، هزینه‌های تولید کشاورزان را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم سالاری (رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان) با بیان اینکه به دنبال شیوع کرونا رانندگان کمتری حاضر به جابه‌جایی محصولات بین شهرهای مختلف هستند، گفت: بر این اساس تعداد کسانی که حاضر می‌شوند محصولات را جابه‌جا کنند کاهش یافته و کرایه‌ها نسبت به قبل بالا رفته است.

او با اشاره به اینکه اکنون زمان برداشت برخی محصولات در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان است، بیان کرد: علاوه بر اینکه افزایش کرایه‌ها هزینه‌های تولید کشاورزان را بیشتر کرده، شیوع کرونا باعث شده کشاورزان در به‌کارگیری کارگران با ملاحظات بیشتری رفتار کنند. در کنار کارگران بومی در فصل برداشت احتیاج است کارگران غیربومی و موقتی را هم به کار گرفت که در این زمینه باید احتیاط کرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان عنوان کرد: الان مباحثی درباره کمک به کسب‌وکارهای مختلف زیان دیده از شیوع کرونا مطرح است. کشاورزان نیز به نوبه خود از این اتفاق ضرر کرده‌اند و باید در مورد بازپرداخت وام‌ها و مواردی از این قبیل معافیت‌هایی برای آنها در نظر گرفت.

او با اشاره به هجوم ملخ‌ها به کشورهایی مثل عربستان، گفت: ملخ‌ها به ایران می‌آیند و حمله آنها تا چهار برابر شدیدتر از هجوم قبلی است. باید تمهیداتی برای مقابله با این آفت اندیشید و نباید طوری پیش برویم که مسائلی مثل شیوع کرونا ما را از دیگر اقدامات ضروری غافل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز