خبرگزاری کار ایران

کارگران ساوه خواستار تعطیلی یا کاهش ساعات کاری در کارخانجات شدند/ کدام کارخانه‌ها در ساوه تمهیدات بهداشتی تدارک دیدند؟

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۲۸۶

کارگران ساوه خواستار تعطیلی یا دستِ‌کم کاهش ساعات کاری کارگران به علت شیوع کرونا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع خبری در ساوه از اقدامات و تمهیدات بهداشت محیط کار در پی شیوع کرونا در برخی واحدهای تولیدی ساوه خبر دادند. با این‌حال نگرانی کارگران ساوه به علت حضور در محیط‌های جمعی ادامه دارد.

بعد از شیوع کرونا، نمایندگان کارگران در واحدهای تولیدی و تشکل‌های کارگری به فرمانداری نامه زدند و خواستار عدم غفلت از مسائل کارگران شدند.

این درحالی است که کارگران صنعتی بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند. کارگران در کنار یکدیگر کار می‌کنند و در سرویس‌های عمومی به محل کار رفت و آمد می‌کنند. در عین حال پایین آمدن قدرت خرید کارگران و گرانی بنزین، هزینه‌های رفت و آمد کارگران را گران‌تر کرده و استفاده از حمل و نقل عمومی در بین کارگران شیوع پیدا کرده است. کارگران در رستوران‌ها نیز در کنار یکدیگر هستند و اصولاً یک زندگی جمعی دارند.

به گفته منابع خبری ایلنا، در شهر ساوه کارخانجاتی مثل سن ایچ، لاستیک پارس، فنرسازی خاور، پارس فنر، سالمین، تمهیدات بهداشتی به کارگران ارائه کرده است.

کارگران می‌گویند: ما اغلب در شهرک صنعتی کاوه مشغول به کار هستیم. اگرچه تمهیدات بهداشتی و تجهیزات پیشگیرانه رعایت شده است اما کارگران اصولاً از ابتلا به کرونا مصون نیستند. حال که اداره‌ها مشمول کاهش ساعت کاری شده‌اند، ما نیز خواستار کاهش ساعت کاری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز