خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار همسان‌سازی بازنشستگان تا اعتبار ناچیزِ رتبه‌بندی معلمان/افزایش بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، نکته مثبت بودجه ۹۹/کمپ‌های اسکان کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گردها در خطر شیوع کرونا/کدام گروه‌های کارگری بیشتر در معرض کرونا هستند

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۳۶

امروز مطالبی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان و همچنین کرونا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علاوه بر انتشار مطالبی درباره بازنشستگان و معلمان، اخباری درباره کرونا منتشر شد. امروز همچنین مطالبی درباره شکاف طبقاتی و مرگ یک کولبر انتشار یافت.

 از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار همسان‌سازی بازنشستگان تا اعتبار ناچیزِ رتبه‌بندی معلمان

نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، نتوانسته‌اند مطالبات مزدبگیران و خواسته‌های برحق آنها را برآورده سازند. در جریان بررسی نماینده‌ها، نه ۱۵ درصد افزایش حقوق و مستمری زیاد شد، نه سهم ۶ هزار میلیارد تومانیِ همسان‌سازی افزایش یافت و نه بودجه‌ی مناسبی برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شد. نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، کار درخوری برای مزدبگیران انجام ندادند که هیچ، دست به تخریب نقاط مثبت بودجه هم زدند.

 افزایش بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نکته مثبت بودجه ۹۹ است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش، همسان سازی حقوق بازنشستگان، همسان سازی حقوق و مزایای فرهنگیان را از دیگر نکات مثبت کمیسیون تلفیق دانست و تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق اعتبارات دانشگاه ها را نیز به میزان قابل قبولی افزایش داده است.

 کمپ‌های اسکان کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گردها در خطر شیوع کرونا

از زباله‌گردها تا فروشندگان مترو و خیابان در معرض آسیب ابتلا به کرونا قرار دارند. همچنین اسکان‌های عمومی مثل کمپ‌های اسکان زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌ها نیز به شدت در معرض خطر هستند.

 کدام گروه‌های کارگری بیشتر در معرض ویروس کرونا قرار دارند؟

یک فعال کارگری با برشمردن گروه‌های در معرض خطر، گسیل داشتن بازرسان طب کار را وظیفه‌ی وزارت کار می‌داند.

 نگرانی رانندگان اتوبوس سراسر کشور از شیوع کرونا

رانندگان اتوبوس با نگرانی از شیوع کرونا می‌گویند: باید امکانات ایمنی در اختیارمان قرار دهند.

 پرستاران در صف مقدم مبارزه با کرونا

پرستاران می‌گویند: ما در خط اول خطر با انواع بیماری‌ها ازجمله کرونا می‌جنگیم؛ حداقل حق و حقوق ما را بعد سالها غفلت بپردازند.

 جابه‌جایی درآمدی از کارگران به جیب اغنیا

افزایش قیمت ارز و تحریم‌ها موجب افزایش شکاف طبقاتی شد. بازار ارز به انحصار ثروتمندان درآمد و افت قدرت خرید دلاری کارگران به کاهش واردات منجر شد.

 مرگ کولبر ۳۱ ساله بعد از سقوط از ارتفاعات تته

 سیوان سیفی، کولبر ۳۱ ساله بعد از سقوط از ارتفاعات تته، در بیمارستان جان باخت.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز