خبرگزاری کار ایران

زهرا ساعی:

پیگیر ورود زنان به ورزشگاه‌ها بودیم/ نباید عده‌ای را از حق خود محروم کرد/ نباید از کارگران غافل شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۸۶۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در فراکسیون زنان موضوعات مختلف را پیگیری کردیم. ما پیگیر ورود زنان به ورزشگاه‌ها بودیم. نباید با موضوعات مختلف برخورد سلیقه‌ای و عده‌ای را از حق خود محروم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا ساعی در جمع اعضای خانه کارگر منطقه 16 تهران با اشاره به اینکه در مجلس دهم با حضور 17 نماینده زن تلاش‌های زیادی برای احقاق حقوق زنان شد، عنوان کرد: بنا به تحصیلاتی که داشتم، می‌توانستم به کمیسیون‌های دیگر مجلس از جمله کمیسیون امنیت ملی بروم، اما به‌دلیل دغدغه‌هایی که داشتم وارد کمیسیون اجتماعی شدم تا مسائل اجتماعی به‌ویژه مسائل زنان را دنبال کنم.

او با بیان اینکه تا قبل از مجلس دهم بسیاری از کمیسیون‌های مجلس مردانه بود، گفت: می‌گفتند زنان به فلان کمیسیون بروند اما ما چون قصد پیگیری حقوق زنان در حوزه‌های مختلف را داشتیم نماینده به کمیسیون‌های مختلف فرستادیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در فراکسیون زنان موضوعات مختلف را پیگیری کردیم. ما پیگیر ورود زنان به ورزشگاه‌ها بودیم. نباید با موضوعات مختلف برخورد سلیقه‌ای و عده‌ای را از حق خود محروم کرد.

او با اشاره به پیگیری تابعیت کودکانی که مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی دارند، بیان کرد: سال‌ها تعدادی کودک بدون شناسنامه داشتیم که از اولین حقوق اجتماعی خود محروم بودند. ما این موضوع را دنبال کردیم و توانستیم قانونی به تصویب برسانیم که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

ساعی همچنین به پیگیری حقوق زنان سرپرست خانوار در فراکسیون زنان مجلس دهم اشاره و عنوان کرد: بیمه این زنان موردی بود که توانستیم برای آن بودجه بگیریم. برای سال 99، 500 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده است.

او گفت: وزیر زن یکی از مطالبات ما از دولت بود و هر چند موفق نشدیم دولت را وادار به انتخاب وزیر زن کنیم، اما رئیس‌جمهور بخشنامه ای به تمامی وزرا ابلاغ کرد که بر اساس آن باید هر وزیر حداقل یک معاون زن داشته باشد. الان برخی وزرا دو یا سه معاون زن دارند که فعالیت مثبتی هم داشته و موفق بوده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: نسبت به گذشته راه برای زنان باز شده و الان در حوزه‌های مختلف زنان توانسته‌اند با اثبات شایستگی خود به مدارج بالا برسند.

او با اشاره به اینکه با عضویت در فراکسیون کارگری پیگیر مطالبات این قشر بوده‌ام، گفت: بحث همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان و همچنین دستمزد کارگران را دنبال کردیم و توفیقاتی در این زمینه حاصل شد، اما مشکلات قشر کارگری زیاد است و باید گام به گام در راستای حل آنها پیش رفت. اکنون کشور در شرایط خاصی قرار دارد. تحریم‌های اعمال شده باعث شده درآمدهای دولت به شدت کاهش یابد. با این همه ما معتقدیم در این شرایط نباید به بهانه نبود منابع از فکر کارگران غافل شد و باید آنها را در اولویت قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز