خبرگزاری کار ایران

سهیلا جلودارزاده:

چرا به بازنشسته‌ای که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عیدی گرفته، یارانه حمایت معیشت پرداخت نشد؟

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۲۰۸

عضو کمیسیون اجتماعی اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: هنگام افزایش قیمت بنزین قول‌هایی به مردم دادند که به آنها عمل نشد.

«سهیلا جلودار زاده» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تصویب افزایش قیمت بنزین در آبان ماه و پیوند خوردن آن به موضوع پرداخت یارانه‌ی حمایت معیشت که با وجود گذشت چهار ماه، همچنان به برخی از اقشار ضعیف جامعه نظیر کارگران ساختمانی، بازنشستگان، بیکاران و... تعلق نگرفته است، گفت: هنگام افزایش قیمت بنزین قول‌هایی به مردم دادند؛ ازجمله پرداخت یارانه حمایت معیشت؛ با این حال گروه‌‌هایی از جامعه نظیر بازنشستگان، کارگران، مستاجران و... هنوز این کمک را دریافت نکرده‌اند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح پرداخت یارانه نقدی ۷۰ هزار تومانی به تمام خانوارها، جایگزین پرداخت حمایت معیشت می‌شود، گفت: دولت ابتدا باید نقایص کارش را بپذیرد و برای تشکیل جلسه به کمیسیون اجتماعی مجلس بیاید. ما نامه‌ها و طومارهای مختلفی از گروه‌های محروم جامعه نظیر بازنشستگان و... دریافت کرده‌ایم؛ دال بر اینکه آنها با وجود حداقل‌بگیری، مشمول دریافت حمایت معیشت نشده‌اند. 

عضو کمیسیون اجتماعی اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کل قضیه، یعنی هم در افزایش قیمت بنزین و هم در پرداخت یارانه حمایت معیشت، مجلس دخالت داده نشد، گفت: دولت و شورای امنیت کشور با یکدیگر تصمیمی گرفتند؛ بعد هم دولت بدون گرفتن نظر مجلس شاخص‌هایی برای شناسایی مشمولان تعریف کرد و با این کار تعداد زیادی از دریافت کمک حمایت معیشتی محروم شدند. 

جلودارزاده با بیان اینکه تعلق نگرفتن حمایت معیشتی به بازنشستگان حداقلی‌بگیر آسیب‌زننده است، گفت: چطور به بازنشسته‌ای که تنها ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عیدی دریافت می‌کند، بسته حمایت معیشت تعلق نگرفته است. متاسفانه در کاری-افزایش قیمت بنزین- که هزینه‌های جانی، مالی و حیثیتی برای نظام داشت، هیج خیری برای بازنشستگان و کارگران خیری نبود.  

وی افزود: از دولت دعوت کردیم تا به کمیسیون اجتماعی بیاید تا گزارش‌هایی که از مردم در این زمینه دریافت کرده‌ایم را در اختیارش بگذاریم. دولت باید شیوه توزیع یارانه حمایت معیشتی را تغییر دهد و به توصیه‌های مجلس گوش فرا دهد. متاسفانه دولت از ابتدا چنین کاری انجام نداد و امروز هم که هزینه‌های اقداماتش را دیده به دلایلی در مجلس حاضر نمی‌شود تا پاسخگو باشد. 

عضو کمیسیون اجتماعی اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: این درحالی است که حمایت معیشتی به عده‌ای تعلق گرفته است که دارا هستند و خانه گران‌قیمت و اتومبیل لوکس دارند. به همین خاطر دولت باید پاسخگو باشد و صورت مسئله را پاک نکند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز