خبرگزاری کار ایران

کارگران مطرح کردند؛

دستمزد کارگران هپکو را به خصوصی‌سازی مجدد حواله می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۵۴

بلاتکلیفی هپکو در دریافت وام ۳۰ میلیاردی همچنان ادامه دارد و کارگران نگران هستند که معوقات مزدی و عیدی تا پایان سال پرداخت نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو از احتمال عدم پرداخت معوقات مزدی و عیدی تا پایان سال ابراز نگرانی کردند.

به گفته آنها؛ کارگران دستمزد آذر و دی را هنوز دریافت نکرده‌اند. این درحالی است که پرداخت معوقات کارگران به وام ۳۰ میلیارد تومانی اقتصاد مقاومتی بستگی دارد که همچنان تعیین تکلیف نشده است.

کارگران هپکو می‌گویند: به شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو به علت شمولیت در ماده ۱۴۱ قانون تجارت، اجازه دریافت وام داده نمی‌شد اما طی نامه معاون اول رئیس جمهوری قرار بر این شد که هپکو مشمول وام اقتصاد مقاومتی شود. با این‌حال وثیقه‌گذاری به علت عدم تعیین تکلیف سهامداری هپکو ممکن نشده است. مسئولان می‌گویند تا زمانی که هپکو واگذار نشود، وامی تعلق نخواهد گرفت.

این درحالی است که دستمزد کارگران هپکو وابسته به دریافت این وام ۳۰ میلیاردی است و کارگران خواستار پرداخت معوقات تا پایان سال هستند.

آنها می‌گویند: ما نگران هستیم که عید شرمنده خانواده باشیم؛ نتوانیم از پس هزینه‌های سنگین عید بربیاییم. چرا با وجود اینکه هپکو دولتی شد، حاضر نیستند مسئولیت این واحد تولیدی را بپذیرند؟ ما نگران هستیم که مجدداً با واگذاری پایین‌تر از ارزش واقعی مشکلاتمان ادامه پیدا کند.

این در حالی است که آقازاده (استاندار استان مرکزی) چندی پیش در صفحه توییتر خود نوشت: «باید منتظر اخبار خوب از هپکو باشیم. در آینده نزدیک هپکو به کنسرسیومی از شرکت‌های قدرتمند ایمیدرو واگذار می‌شود. هماهنگی‌های اولیه در حال انجام است در دیدار هفته گذشته‌ام با دکتر نوبخت ایشان قول تامین اعتبار ۳۵۰ دستگاه گریدر سازمان راهداری را دادند. قول دکتر نوبخت در خصوص هپکو اقدام شجاعانه‌ای است. دولت نیز با پرداخت حدود ۴۰ میلیارد تومان به خصوصی‌سازی قول خود برای پرداخت سنوات بازنشستگان هپکو را عملی کرد. نگرانی ما تامین و پرداخت حقوق کارکنان هپکو تا پایان سال است که پیگیر آن هم هستیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز