خبرگزاری کار ایران

دولت خسارات معیشتی کارگران را جبران کند/ کارگران باید به گدایی بیفتند تا دولت باور کند؟

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۸۸۳

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی تأکید کرد: دولت باید بخش زیادی از خسارت معیشتی تحمیلی به کارگران و سایر نیروی کار مزدبگیر را جبران کند.

به گزارش ایلنا، فتح‌الله بیات در برنامه «رادیو گفتگو» گفت: افزایش ناگهانی نرخ ارز وقیمت سوخت بویژه بنزین تصمیم سران قوا بویژه دولت بود و دولت باید بیشترین نقش را در پوشش هزینه‌هایی که برای طبقات مزدبگیر براساس سیاست‌های تعدیل اقتصادی‌اش حادث شده، به عهده بگیرند.

او افزود: دولت اگرچه در مناسبات اقتصادی بزرگترین کارفرمای کشور محسوب می‌شود اما به عنوان مجری قانون اساسی دارای مسئولیت‌های اجتماعی نیز هست بنابراین اگر به فکر جبران این هزینه‌های سربار نباشد به کارفرمایان بخش خصوصی فشار وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی همچنین با تاکید بر اینکه هم‌اکنون حقوق دریافتی کارگران سنخیتی با شرایط اقتصادی‌شان ندارد، تصریح کرد: نباید تمام هزینه اتفاقات و تحولات اخیر اقتصادی را از کارفرما گرفت. در واقع، کسی که باعث این اتفاقات شده و باید این هزینه‌ها را جبران کند، دولت است.

بیات با بیان اینکه منافع حاصل از بخش ارزی و حامل‌های انرژی به خزانه حاکمیت می‌رود نه جیب کارگران و کارمندان افزود: کارگران توان جبران هزینه‌های تحمیلی دولت را ندارند چراکه سفره کارگران خالی‌ست و خالی‌تر از این هم می‌شود، در واقع کارگران باید به گدایی و فلاکت بیفتند تا همه باور کنند؟!

وی در ادامه با اشاره به گله‌مندی کارگران در افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها در سه حوزه آموزش، درمان و مسکن تأکید کرد: دولت و مجلس باید به وظایف حاکمیتی خود در حوزه مسکن و آموزش و درمان توجه کنند چراکه این حوزه‌ها بخش زیادی از حقوق و دستمزد کارگران را می‌بلعند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی در خاتمه اظهار داشت: کارفرمایان اعم از خصوصی و دولتی برای جبران افزایش قیمت هزینه‌ها، در نهایت قیمت محصولات تولیدی خودرا افزایش می‌دهند. در این بین سر کارگران بی‌کلاه می‌ماند و هیچ سهمی از افزایش قیمت محصولاتی که خود تولید می‌کنند، ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز