خبرگزاری کار ایران

مصری:

سیستم شفافی در زمینه بسته معیشتی وجود ندارد/ دولت گزارش کامل تهیه کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۹۳

نایب رئیس مجلس با اشاره به تذکر شفاهی نماینده فلاورجان، گفت: در موضوع بسته معیشتی سیستم شفافی وجود ندارد دولت در هفته آینده گزارش کاملی را تهیه کند و به مجلس ارائه دهد.

به گزارش ایلنا، سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و تشکر از حضور مردم در نماز جمعه تهران، گفت: تذکر به هیات رئیسه طبق ماده 22 است این چند روز نمایندگان در ارتباط با موضوع یارانه و بسته معیشتی طبق ماده 22 تذکراتی را داده اند اما نه از طرف مجلس و نه از طرف دولت پیگیری جدی نشده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روز افزایش قیمت بنزین آقای نوبخت و رئیس جمهور صحبتی داشتند و گفتند ما یک ریال از درآمد افزایش قیمت بنزین را برای دولت نمی خواهیم و به اقشار کم درآمد آسیب پذیر می دهیم.

وی با اشاره به 60 میلیون نفر و یا 18 میلیون خانوار مشمول بسته معیشتی مطرح کرد: ما در جمع مردم هستیم و این روزها مردم اعتراض دارند و می گویند که این بسته معیشتی به آن ها تعلق نگرفته و یا بعضا به آن ها اخطار داده اند که به حساب های شما سرکشی می کنیم که البته این خلاف قانون است.

موسوی لارگانی تاکید کرد: خواهش می کنم دولت ورود کند که این 60 میلیون نفر و یا 18 میلیون خانوار چه کسانی هستند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکر دوم خود به وزیر نیرو، گفت: تذکر بعدی من درباره حقآبه غرب استان اصفهان است طبق آماری که خود وزارت نیرو داده 55 درصد سهم حقآبه کشاورزان غرب استان است و 45 درصد متعلق به شرق استان است اما الان این موضوع تغییر کرده است.

موسوی لارگانی تاکید کرد: تذکر جدی می دهیم که این موضوع رسیدگی شود و این موضوع باعث تشنج در استان نشود، کشاورزان بر این موضوع اعتراض شدیدی دارند، کشاورزان شهرستان های فلاورجان، خمینی شهر، مبارکه، لنجان، زرین شهر، نجف آباد نسبت به این موضوع اعتراض دارند.

همچنین عبدالرضا مصری به عنوان نایب رئیس مجلس خطاب به امیری نماینده دولت گفت: طبق مراجعات مردم و مراجع کنندگان به نمایندگان هر هفته مردم درباره بسته معیشتی تذکر می‌دهند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: سیستم شفافی در زمینه بسته معیشتی وجود ندارد از نظر تعداد و از نظر مبلغ این سیستم شفاف نیست و هیچ گزارشی هم دولت محترم به مجلس ارائه نداده است.

وی تاکید کرد: خواهش می‌کنم یک گزارش کامل درباره یارانه معیشتی دولت تهیه کند و در دستور قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز