خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

تعاونی‌ها بازارهای خود را اختیار استارت‌اپ‌ها قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۵۶۱

معاون علمی و فناوری رذئیس جمهور گفت: تعاونی‌ها بازارهای خود را اختیار استارتاپ‌ها قرار دهند و از نوآوری موجود در فعالیت‌های خود استقبال کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اتاق تعاون، سورنا ستاری امروز  (۲۹ دی) در جمع تعاونگران حضور یافت و بر ضرورت تشکیل اکوسیستم تاکید کرد.

او گفت: دیدگاه نفتی باعث می‌شود که گمان کنیم با وجود پول همه مسایل درست می‌شود و این موضوع موجب از بین رفتن اکوسیستم شده است.

ستاری با تاکید بر وجود زیرساخت‌های اکوسیستم در کشور اضافه کرد: در ۱۰ سال گذشته با پول نفت پایه‌های اکوسیستم را از بین بردیم و باید به کمک علم و دانش و روحیه کارآفرینی دوباره این اکوسیستم را فعال کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با وجود چهار میلیون دانشجو و ۱۳ میلیون فارغ‌التحصیل، نیروی انسانی لازم برای فعالیت‌های دانش بنیان را داریم و در پنج سال گذشته اقتصاد دانش بنیان ۶۰ پله رشد داشت و از رتبه ۱۲۰ به ۶۱ رسید.

او با اشاره به ظرفیت تعاونی‌ها برای فعالیت‌های دانش‌بنیان گفت: بسیاری از تعاونی‌ها اگر به روش سنتی فعالیت خود را ادامه دهند در آینده از بین می‌روند و برای جلوگیری از این امر باید به سمت حوزه استارت‌اپ‌ها وارد شوند.

ستاری با بیان اینکه استارت‌اپ‌ها نیاز به وام ندارند، گفت: در بخش استارت‌اپ‌ها سرمایه‌گذاری خطرپذیر داریم و با توجه به اینکه تعاونی‌ها بازارهای بزرگی را در اختیار دارند باید در مرحله نخست تعاونی‌ها بازارهای خود را اختیار استارت‌اپ‌ها قرار دهند و از نوآوری موجود در فعالیت‌های خود استقبال کنند.

او اضافه کرد: در مرحله بعد باید از شرکت‌های موجود حمایت کنیم تا در بازار رقابتی حاضر شوند و فعالیت خود را ادامه دهند.

حرکت به سمت نوآوری در بخش تعاون

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست، گفت: در حال حاضر دو مرکز نوآوری و توسعه تعاون در استان‌های فارس و کردستان افتتاح شده است که تا پایان امسال به ۱۲ استان افزایش می‌یابد.

محمد کبیری ادامه داد: در یک سال گذشته سعی کردیم به سمت نوآوری در بخش تعاون حرکت کنیم و زمان قابل توجهی برای برنامه‌ریزی در این خصوص صرف شد.

او افزود: یکی از این اقدامات، برنامه‌ریزی برای افتتاح مراکز نوآوری و توسعه تعاون در استان‌هایی است که ظرفیت این کار را داشتند و بر این اساس تا پایان سال این مراکز در ۱۲ استان افتتاح می‌شود و اقدام دیگر ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری در بخش تعاون است.

معاونت تعاون وزارت کار گفت: نیازمند توسعه فناوری بخش تعاون هستیم تا از این طریق بهره‌وری نیز افزایش یابد و روند خدمات‌دهی به روز شود و این مهم در فضای مدرن محقق می‌شود.

او اضافه کرد: در این مراکز به دنبال تغییرات ساختار موجود هستیم که از جمله آنها می‌توان به استفاده از صندوق ضمانت تعاون استفاده کنیم.

کبیری تاکید کرد: در سال آینده زیست بوم نوآوری در بخش تعاون توسعه می‌یابد و تعاونی‌ها می‌توانند از امکانات بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون به لحاظ مالی، لجستیکی و ساختاری استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز