خبرگزاری کار ایران

بهبود وضعیت کارگران «کاشی حافظ» طی یکسال گذشته/ بخش زیادی از مطالبات کارگران پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۳۵

منابع کارگری در کارخانه کاشی حافظ از بهبود وضعیت تولید این واحد تولیدکننده انواع کاشی و اشتغال حدود ۴۵۰ کارگر خبر دادند.

کارگران کارخانه کاشی حافظ، امروز شنبه (۲۸ دی ماه) در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۴۵۰ کارگر به‌صورت قراردادی و رسمی در مجتمع کاشی حافظ مشغول کارند و از وضعیت فعلی اشتغال خود نسبت به گذشته رضایت دارند.

کارگران این کارخانه اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما از ابتدای سال ۹۷ سهامدار کارخانه با تغییر مدیریت، تامین منابع مالی و تجهیز کارخانه، همه مطالبات مزدی کارگران شامل ۸ تا ۱۰ ماه معوقات مزدی و بیمه‌ای را پرداخت کرده و در حال حاضر بخش کمی از مطالبات معوقه کارگران (یک الی دو ماه) باقی مانده است.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر کاشی حافظ با افزایش ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، گفتند: فعالیت این کارخانه از ابتدای سال ۹۶ با روزی ۴ تا ۵ هزار متر کاشی آغاز شد و در نهایت در نیمه دوم سال ۹۷ با تولید روزانه ۱۳ تا ۱۴ هزار متر کاشی سرعت بیشتری گرفته به‌طوری که با راه‌اندازی بخش‌های جدید تولید کاشی «یک در یک» حدود ۱۵۰ کارگر دیگر نیز مشغول کار شده‌اند.

به گفته این کارگران، پیش از این کارگران مجموعه کاشی حافظ  با چندین ماه تاخیر مطالبات مزدی خود را دریافت می‌کردند و سهامدار شرکت نیز به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت. در آن روزها کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

کارگران مجتمع کاشی حافظ با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد از محصولات تولیدی این کارخانه به کشورهای همجوار به ویژه عراق صادر می‌شود، افزودند: مدیریت جدید مجتمع کاشی حافظ بعد از سه تا ۴ سال وقفه در تولید، سال جاری با همت کارگران در روز ملی صادرات به عنوان واحد نمونه صادرکننده در استان فارس انتخاب و معرفی شد.

کارگران این مجموعه بزرگ تولیدی در بخش دیگری از  سخنان خود با بیان اینکه آنچه برای ما کارگران کاشی حافظ حائز اهمیت است، حفظ امنیت شغلی و پرداخت به موقع مطالباتمان است، در ادامه افزودند: در حال حاضر کارفرما هر ماه یک ماه حقوق به کارگران پرداخت می‌کند و آخرین حقوقی که پرداخت کرده مربوط به حقوق آبان ماه بود که ۲۵ دی ماه واریز شد. علاوه بر آن هر ماه بخشی از مطالبات عقب‌افتاده کارگرانی که دچار مشکل هستند بر اساس اولویت و نیاز زودتر پرداخت می‌شود.

آنها  در پایان با تاکید بر ادامه پیگیری مسئولان استانی در مورد برطرف شدن همه مشکلات کارخانه کاشی حافظ و کارگرانش گفت: اگر توجه مسئولان به وضعیت این کارخانه بیشتر شود در آینده نزدیک شاهد بهتر شدن وضعیت کارخانه و افزایش تعداد کارگران خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز