خبرگزاری کار ایران

تشکیل 79 تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۰۸۱

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال تاکنون 79 شرکت تعاونی در سراسر استان تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، اله نظر شه‌بخش گفت: این شرکت‌های تعاونی در گرایش‌های صنایع دستی، خدماتی، مسکن و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی میزان اشتغال ایجاد شده توسط این تعاونی‌ها را دو هزار و ۴۷۸ نفر بیان کرد.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۹۳ شرکت تعاونی در حوزه مرزنشینان در سطح استان فعال هستند، اظهار کرد: این شرکت‌های تعاونی در ۹ ماهه امسال ۵۰ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۲۹ دلار اقلامی همچون خرما، عسل، محصولات لبنی، سبزی و میوه، سوخت‌های معدنی، نوشابه و روغن‌های معدنی به کشورهای همجوار و آسیای میانه و غرب آسیا صادر کردند.

شه بخش از برگزاری ۲۳ هزار و ۵۴۱ نفر ساعت آموزش برای تعاونگران سراسر استان هم خبر داد و افزود: این آموزش‌ها به منظور توانمندسازی مدیران و اعضای تعاونی‌های استان در شاخه‌های مهارتی حقوقی، مهارتی مدیریتی، مهارتی تخصصی و مجازی برگزار شده است.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح روستا تعاون در سیستان و بلوچستان، گفت: پس از ابلاغ اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر و برنامه‌های ابلاغی وزارت متبوع مبنی بر تشکیل شرکت‌های تعاونی روستا تعاون در مناطق مختلف استان، به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مذکور با پیگیری‌های مستمر تاکنون ۹۵ شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف در سطح استان تشکیل شده که از این تعداد ۵۰ تعاونی در سامانه کارا ثبت‌نام و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

در حال حاضر  دو هزار و ۳۲۰  شرکت تعاونی فعال در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز