خبرگزاری کار ایران

کاهش ۲۰ درصدی حوادث کار در خراسان جنوبی/ افزایش ۵۰ درصدی حوادث منجر به فوت

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۶۳۰

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار ۹ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال۹۷ خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اشرفی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه تعداد ۳۲ مورد حادثه کار در استان اتفاق افتاد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۰ مورد بود، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول در خصوص حوادث ناشی از کار منجر به فوت اظهار داشت: در ۹ ماهه نخست سال۹۸ تعداد افراد فوت شده بر اثر حوادث ناشی از کار ۶ مورد بوده که به نسبت مشابه سال قبل که ۴ مورد بود، ۵۰ درصد حوادث منجر به فوت افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در راستای تحقق اهداف فصل چهارم قانون کار (حفاظت فنی و بهداشت کار) و به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ضوابط مربوط به حفاظت فنی و آیین‌نامه های ایمنی مرتبط، سه هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان در سال جاری انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۸۹۹ مورد بازرسی ادواری و یک هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی موردی بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت موضوع در زمینه ارتقای ایمنی در دو بخش ساختمان و معدن برنامه زمان‌بندی بازرسی از کارگاه‌ها گنجانده شد به طوری که از مجموع بازرسی‌های انجام شده، ۹۷۱ مورد بازرسی مربوط به کارگاه‌های پرخطر استان بوده است.

اشرفی همچنین از حضور ۷۵ مسوول ایمنی در کارگاه‌ها و هشت بازرس کار در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به پراکندگی کارگاه‌ها و فعالیت ۱۱ هزار و ۷۷۰ کارگاه در استان و محدودیت بازرسان کار به لحاظ بعد کمی باید کارگران و کارفرمایان به مقوله ایمنی در کارگاه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز