خبرگزاری کار ایران

معاون منابع انسانی شهرداری سنندج خبر داد:

کاهش ۱۳۴ نفری نیروی انسانی در شهرداری سنندج/ استخدام شده‌های سال‌های گذشته‌ها بدون ضابطه جذب شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۹۳۷

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سنندج گفت: مهم‌ترین مشکل حال حاضر شهرداری‌ها استخدام بدون ضابطه نیروی کار طی سالیان گذشته است که شهرداری سندج نیز از این موضوع مستثنی نبوده و این مسئله شهرداری‌ها را در پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شهرداری با چالش مالی روبرو کرده است.

به گزارش ایلنا، کمال کاظمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی کار در حالی به عنوان باارزش‌ترین منابع هر سازمانی به شمار می‌آیند که شهرداری سنندج هم از این قضیه هم مستثنی نبوده و طی سالیان گذشته تعداد زیادی از نیروی کار خود را بدون در نظر گرفتن تخصص و نیاز سازمانی و راهکار اساسی برای تامین منابع مالی مشغول بکار کرده است.

 او با بیان اینکه با این وجود طی دو سال گذشته امکان استخدام هیچ نیروی کار جدیدی را نداشته‌ایم، افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری با رویکرد صیانت از حقوق کارگر و ایجاد انگیزه در نیروی کار جوان، تلاش برای بازنشسته کردن برخی از کارکنان و کارگران واجد شرایط بود.

به گفته وی، از آذرماه سال ۹۶ تعداد نیروهای شهرداری سنندج به ۲ هزار و ۱۳۲ نفر رسیده بود که با بازنشسته شدن ۱۳۴ نفر، تعداد نیروی کار این واحد خدماتی به زیر۲ هزار نفر تقلیل یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سنندج همچنین در خصوص تعدادکارگران و کارکنان بازنشسته شهرداری سنندج گفت: از این تعداد ۱۰۴ نفر کارگر، ۹ نفر کارمند و ۲۱ نفر هم از کارگران شرکت خدماتی طرف قرارداد شهرداری بودن که برای سنوات و حق بیمه این تعداد کارگر و کارمند ۷۳ میلیارد ریال هزینه شد.

کاظمی در خصوص پرداخت مطالبات بازنشستگان جدید نیز افزود: مطالبات بازنشستگانی که از  تیرماه سال جاری  بازنشسته شده‌اند بطور کامل پرداخت نشده و در اولویت پرداخت قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری سنندج اعلام کرد: در حال حاضر تعداد نیروهای شهرداری به یک‌هزار و ۹۹۸ نفر کاهش پیدا کرده است و تا پایان سال‌جاری نیز تعدادی دیگر از همکاران به مشمول بازنشستگی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز