خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام مجدد کارگران خباز مریوان برای دریافتی "حمایت معیشتی"/ آیا کارگران محروم و کم‌درآمد در اولویت یارانه پردازی قرار خواهند گرفت؟!

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۷۹۲

خبازان مریوان و سایر شهرهای استان کردستان که پیش از این حمایت معیشتی نگرفته بودند، می‌گویند: امیدواریم با ثبت‌نام مجدد در سامانه، این مبلغ حمایتی به ما تعلق بگیرد.

خبازان مریوان در استان کردستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از ثبت نام مجدد برای دریافت حمایت معیشتی خبر دادند و ابراز امیدواری کردند که این بار، دولت با دقت بیشتر به پالایش ثبت نام‌کنندگان بپردازد تا کارگران به خصوص کارگران کم‌درآمدی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند، از این یارانه حمایتی جا نمانند.

به گفته‌ی این خبازان، تعداد زیادی از کارگران خباز مریوان و استان کردستان، پیش از این موفق به دریافت حمایت معیشتی نشده‌اند و این بار امیدوارند که دولت به درخواست آنها رسیدگی کند.

این کارگران می‌گویند: ۵۵ هزار تومانی که برای هر عضو خانوار واریز می‌شود، مبلغ درخور و چشمگیری نیست اما همین مبلغ ناچیز هم قبل از همه، حق کارگران است.

پیش از این در آذرماه،  عبدالله بلواسی (فعال صنفی کارگران خباز مریوان) از عدم دریافت یارانه معیشتی توسط کارگران خباز این شهرستان خبر داد؛ این درحالیست که انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی نیز اعلام کرده بودند که حدود ۵۰ درصد کارگران ساختمانی مشمول این یارانه نشده‌اند.

از قرار معلوم، از شب گذشته ثبت‌نام مجدد برای دریافت این یارانه آغاز شده است و جاماندگان دور قبل در آن ثبت‌نام کرده‌اند. در اطلاعیه ۱۲ سامانه معیشتی آمده است:

طی روزهای سوم الی بیستم آذر ماه، ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ سرپرست خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نبودند و خود را حائز دریافت بسته حمایت معیشتی می‌دانستند، اقدام به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری #۶۳۶۹* کردند، این افراد می‌توانند از( ساعت ۲۲ امشب، سه‌شنبه۱۰ دیماه) با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت این بسته اقدام نمایند.

برای ثبت نام نیز سرپرست خانوار باید اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کند.

مهلت ثبت درخواست در سایت، از ساعت ۲۲ امشب مورخ دهم دی ماه به مدت ۱۴ روز ( تا ۲۴ دیماه) فراهم شده است.

حالا کارگران خباز که مزدشان از دو سال پیش هیچ افزایشی نداشته است، از دولتی‌ها می‌خواهند که کارگران کم‌درآمد و محروم را در اولویت اول دریافت یارانه قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز