خبرگزاری کار ایران

یک کارگر مریوانی:

مجبورم کردند برای اکوی قلب به مطب شخصی پزشک متخصص مراجعه کنم/ چرا ما کارگران از تعرفه‌های دولتی درمان محرومیم؟!

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۹۴۷

یک کارگر مریوانی از سیستم درمانی انتقاد دارد و می‌گوید پزشکان قلب بیماران را به مطب خود هدایت می‌کنند تا با تعرفه خصوصی اکو و نوار قلب بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حق درمان» یکی از حقوق اصلی اجتماعیِ همه‌ی مردم است که در اصل ۲۹ قانون اساسی بر آن تصریح شده است؛ اصل ۲۹ قانون اساسی به صراحت و روشنی می‌گوید "برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی." اما «اکو شهبازی» یک کارگر مریوانی می‌گوید: ما کارگران مدتهاست که از این حق برخوردار نیستیم.

او داستان خودش را روایت می‌کند: «مادرم را که بیمار قلبی‌ست به بیمارستان دولتی بردم و پزشک اورژانس  مریض را ویزیت کرد؛ بعد از ویزیت، پزشک اورژانس ما را به پزشک متخصص ارجاع داد؛ پزشک متخصص قلب که آن شب، on-call بود یعنی باید در صورت نیاز به بیمارستان مراجعه می‌کرد، نیامد و از ما خواست که به مطب خصوصی او مراجعه کنیم؛ آنجا از ما  ۱۵۰ هزار تومان برای تست اکو پول گرفتند؛ این در حالیست که باید می‌آمد بیمارستان و همه آزمایشات و تست‌ها را با تعرفه‌های دولتی انجام می‌داد.»

شهبازی ادامه می‌دهد: ما را مجبور کردند هزینه اکو را با تعرفه خصوصی و در مطب شخصی پزشک بپردازیم. من در این رابطه نامه‌ای نوشته‌ام و آن را به شبکه بهداشت مریوان می‌برم و برای دانشگاه علوم پزشکی استان هم پست می‌کنم، این اتفاق محدود به ما نبوده است؛ در همان شب، برای سه نفر این کار را کردند؛ سه تا تخت در بخش مراقبت‌های ویژه کنار هم است که همه مجبور شده‌اند برای معاینه تخصصی و تست‌های قلب، به مطب مراجعه کنند. یکی از آنها همسایه‌ی خودمان است.

این کارگر می‌گوید: من برای ۱۵۰ هزار تومانی که مجبور شده‌ام بپردازم یا مراجعه و معطلی دو ساعته در مطب پزشک تماس نگرفتم؛ حرف من این است که چرا وقتی بیمارستان دولتی و تعرفه‌های دولتی هست، ما کارگران در این شرایط بد اقتصادی باید مجبور شویم به مطب‌های شخصی پزشکان مراجعه کنیم؛ آیا این کار، این اجبار ناخواسته، دور زدن قانون نیست؟! 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز