خبرگزاری کار ایران

شاکرمی:

حذف محدودیت‌های به وجود آمده در اجرای قانون در خصوص دامنه شمول قانون بیمه بیکاری/ ضرورت بازنگری قانون بیمه بیکاری و تبدیل آن به صندوق بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۱۰۸

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از هفته آینده تمامی حوزه‌های معاونت روابط کار به ویژه بخش بیمه بیکاری در 23 استان کشور از طریق سامانه جامع روابط کار ثبت و پذیرش دادخواست‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری که با حضور علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و حسین کمالی مشاور  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به فلسفه و جایگاه بیمه بیکاری گفت: با توجه به تاریخچه قانون بیمه بیکاری، این قانون در دنیا به عنوان یک ضرورت و حقوق بنیادین نیروی کار شناخته شده و هدف از اجرای آن، صیانت از کرامت نیروی کار است .

وی افزود: مطابق با قوانین سازمان بین‌المللی کار "ilo"، این قانون نوعی حمایت اجتماعی و جبران آسیب‌های مالی نیروی کار در صورت از دست دادن شغل به دلایل مختلف محسوب می‌شود.

شاکرمی با اشاره به سند کار شایسته گفت: مصوبات کار شایسته دارای هفت نماگر و شاخص در زمینههای عدالت اجتماعی، گفتگوی سه جانبه، آزادی انجمن‌ها و .. است که  ۳ مورد از این شاخص‌ها اعم از امنیت شغلی، عدالت و کرامت انسانی در ارتباط با بیمه بیکاری و حمایت‌های اجتماعی است لذا بر این اساس ضرورت دارد به این قانون به عنوان یک قانون بنیادین کار توجه جدی شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر بازنگری قانون بیمه بیکاری گفت: امروز این قانون باید در مسیر و هم سو با اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد. در این راستا معاونت روابط کار باید با حذف محدودیت‌های ایجاد شده در دامنه شمول قانون بیمه بیکاری و تشکیل کمیته‌های تخصصی و جمع آوری پیشنهادات در قالب یک پیش‌نویس جامع بیمه بیکاری را تهیه و جهت تصویب به دولت و مجلس ارائه دهد.

وی تصریح کرد: با تصویب یک قانون جامع بیمه بیکاری و تبدیل آن به صندوق بیمه بیکاری می‌توانیم با گردش مالی و تامین هزینهها اقدامات و فعالیت‌های درآمدزایی داشته باشیم.

در این نشست گزارش و آمار عملکرد اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ارائه شد و همچنین با حضور اساتیدی از دیوان عدالت اداری و موسسه کار و تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی و کارشناسان این حوزه مباحثی در پنل پرسش و پاسخ  پیرامون بیمه بیکاری مطرح و به برخی از  سوالات و ابهامات در این حوزه پاسخ داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز