خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

توزیع اقلام هدیه شب یلدا برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۳۲

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از روستاهای زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی گفت: در بین همه زلزله‌زدگان استان با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران روغن، برنج و شکر توزیع خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدجعفر کبیری برای بازدید از مراحل بازسازی مناطق زلزله‌زده به استان آذربایجان شرقی سفر کرد.

او سفر خود به شهرستان میانه را در راستای دستور وزیر تعاون برای بررسی وضعیت مناطق و نیازهای جدید و نظارت بر توزیع اقلام جدید ارسالی به این مناطق از جمله دو کامیونت اقلام لبنی از سوی مجموعه پگاه و چهار کامیونت لوازم بهداشتی، غذایی و پوشاک عنوان کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید با حضور در محل اسکان‌های موقت، با مردم مستقیما به گفتگو پرداخته و از آخرین نیازها و خواسته‌های ایشان مطلع شد و ضمن ابراز همدردی گفت: در آستانه شب یلدا در بین همه زلزله‌زدگان استان با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران روغن، برنج و شکر توزیع خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین وام‌های ضروری قرض‌الحسنه بدون نیاز به ضامن و وام اشتغال با نرخ پایین نیز به زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود.

کبیری با بیان آمادگی مجموعه دستگاه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات آسیب‌دیدگان گفت: در روزهای آغازین زلزله به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نماینده ایشان در مناطق حضور یافته و نیازهای اولیه هموطنانمان در این مناطق را احصا کردیم که در حدود ۲۵۰۰ بخاری برقی، لوازم بهداشتی و دیگر لوازم مورد نیاز برای روزهای اول و همچنین ملزومات تهیه غذای گرم و سرد توزیع شد.

 کبیری افزود: هم اکنون نیز برای خانواده‌های کم‌توانی که همه زندگی خود را از دست داده‌اند، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای (شامل لوازم خانگی و...) در نظر داریم که به زودی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

در ادامه چهاردهمین سفر استانی معاون امور تعاون، با عقد تفاهمنامه‌ای با استاندار آذربایجان شرقی شهرستان شبستر به عنوان ششمین تعاون شهر ایران انتخاب شد.

کبیری در حاشیه امضای این تفاهمنامه با اشاره به ویژگی‌های تعاون شهرها خاطرنشان کرد: کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان با بهره‌‌گیری از ظرفیت‌‌های موجود در بخش تعاونی، ایجاد فضای مناسب برای توسعه کسب و کار‌ها و کارآفرینی و استفاده از ظرفیت طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی از اهداف این تفاهم نامه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با تعاونی‌های موفق و مشکلدار استان که با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت از سرمایه‌گذاری تعاون و عضو هیات رییسه بانک توسعه تعاون برگزار شده بود، ضمن بررسی و ارایه راه‌حل در جهت رفع مشکلات تعاونی‌ها به بیان اقدامات و دستاوردهای جدید بخش تعاون پرداخت و افزود: باتوجه به افزایش هزینه‌ها در کشور از بانک توسعه تعاون خواسته‌ایم در موضوع دیرکرد اقساط و تضامین ساده‌تر برخورد کنند.

 در این سفر تفاهمنامه‌ای با پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به منظور راه‌اندازی مرکز نوآوری استان آذربایجان شرقی به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز