خبرگزاری کار ایران

اهدای اعضای یک کارگر ساختمانی به بیماران نیازمند

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۴۲

اعضای بدن یک کارگر ساختمانی در استان قم که دچار حادثه کار و مرگ مغزی شده بود، اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکی از روزهای هفته قبل، یک کارگر ساختمانی حدودا ۳۶ ساله، حین کار در یک پروژه ساختمانی در حال ساخت در  قم از ارتفاع سقوط کرد و دچار مرگ مغزی شد.

این کارگر جوان «محمد مسلم خانی» تقریبا ۴ روز در بیمارستان  شریعتی تهران بستری بود اما متاسفانه در حال او بهبودی حاصل نشد؛ در نهایت، اعضای بدن این کارگر قربانی حادثه، به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این بیمارستان اهدا شد.

از قرار معلوم، پیوند اعضای بدن مسلم خانی  با موفقیت انجام شده و مرگ او توانسته به دیگران «زندگی» ببخشد.

عباس شیری (بازرس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور) در خصوص اقدام خانواده این کارگر ساختمانی برای اهدای اعضای وی به ایلنا گفت: خانواده این کارگر ساختمانی که برای عمل پیوند ۶ تا ۷ عضو او موافقت کردند، کار بزرگی انجام دادند و ما می‌خواهیم با رسانه‌ای کردن آن، از این عمل خداپسندانه قدردانی کنیم.

او گفت: متاسفانه نام آقای مسلم خانی که اهل همدان و متاهل و دارای دو فرزند است و سالهاست در قم کار گر ساختمانی است، در لیست افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نبود و این جای تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کارگران ساختمانی بیمه نیستند که همین ظلم بزرگی در حق آنهاست، تصریح کرد: در این شرایط با قطعیت می‌توان گفت که زندگی کارگر حادثه دیده متلاشی شده است و هیچکس قادر نیست جوابگوی کارگر و خانواده وی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز