خبرگزاری کار ایران

بازگشت به کار ۴۶۰ هزار کارگر صنایع کشور

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۲۶۴

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره ) در مراسم طرح توسعه شرکت پارس کاغذ نکا، از راه‌اندازی 50 واحد صنعتی در کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این صنایع تا پایان سال شاهد بازگشت به کار 460 هزار کارگر صنایع در کشور خواهیم بود.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت ستاد اجرایی فرمان امام، با راه‌اندازی و بازگشت به کار نساجی قائم‌شهر نه تنها مردم قائم‌شهر بلکه تمام مردم مازندران امیدهای تازه زندگی در دل‌شان تابیده شد.و امروز براساس آنچه اعلام شده است؛ رونق تولید در دستور کار است و هزار و ۳۰۰ طرح اجتماع محور با ۱۱۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغال برای ۳هزار و ۹۰۰ نفر  در شهرهای نکا، بهشهر، گلوگاه، سیمرغ، میاندرود، ساری، سوادکوه، چالوس، مرزن‌آباد و فریدون‌کنار افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

در مجموع امروز، حدود یک هزار و ۴۱۰ پروژه در بخش‌های مختلف اشتغال،‌زایی، بنگاه محور و زیرساختی با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۵ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال تحویل مردم و مسؤولان استان می‌شود. و امروز طرح توسعه شرکت پارس کاغذ نکا با اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی و تسهیلات ۳.۵ میلیارد تومانی بنیاد برکت به چرخه تولید وارد شد و ۵۷ کارگر این شرکت تولیدی، حیات دوباره گرفتند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره ) در مراسم طرح توسعه شرکت پارس کاغذ نکا، از راه‌اندازی ۵۰ واحد صنعتی در کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این صنایع تا پایان سال شاهد بازگشت به کار ۴۶۰ هزار کارگر صنایع در کشور خواهیم بود.

محمد مخبر اظهار کرد: برای راه‌اندازی ۵۰ واحد صنعتی مورد نظر و بازگشت به کار ۴۶۰ هزار کارگر صنایع در کشور، حدود ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که شاهد توسعه و رونق در سال رونق تولید خواهیم بود.

وی افزود: از مقدار طرح‌های در نظر گرفته شده، سهم مازندران  ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره )  تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما برای احیاء و سامان‌دهی این صنایع تولیدی، ایجاد اشتغال برای مردم و رونق تولید در جامعه است.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در این مراسم با اشاره به سال رونق تولید خواهان توجه بیشتر در این حوزه شد و گفت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان از موارد مهم و ضروری است که امیدواریم با تحقق ان شاهد توسعه بیشتر در این حوزه باشیم.

علی‌محمد شاعری با بیان اینکه تسهیلات کم‌بهره ۲۰۰ میلیارد ریالی از نیازهای مهم صنایع برای توسعه و سرپا ماندن است؛ اظهار کرد: برخی از این صنایع با دارا بودن تجهیزات و امکانات مورد نیاز به دلیل نبود اعتبارات مناسب در برخی از موارد به رکود رسیدند که نیازمند توجه ویژه در این بخش هستیم.

وی افزود: صنایع شرق مازندران صنایع فعال و پویایی است که در برخی از موارد به دلیل نبود نقدینگی مناسب غیرفعال مانده است و باید با شناسایی این صنایع برای توسعه و رشد آن تلاش کرد.

شاعری از بیکاری جوانان به عنوان بزرگترین چالش پیش رو یاد کرد و گفت: هیچ چالشی در کشور غیر قابل حل نیست در این حوزه نیز برای  برون رفت از معضل بیکاری باید با یک راه حل منطقی و عقلانی وارد شد و برای توسعه اقدام کرد.

فرماندار نکا هم در سخنانی یادآور شد:  تلاش برای توسعه و رونق تولید از دغدغه‌های جدی همه کارگزاران و مسؤولان این نظام است و با راه‌اندازی این شرکت تولید و ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰ نفر نشان داده شد که در هیچ شرایطی دست از تلاش بر نخواهیم داشت.

عبدالجواد توحیدی‌مقدم افزود: تعامل و هم‌افزایی مسؤولان و مردم  راه برون رفت از مشکلات است و باید در این بخش با تعامل بیشتر وارد شد.

وی گفت: توسعه در بخش‌های مختلف شهرستان با تلاش همه جانبه در حال انجام است و با راه‌اندازی برخی از واحدهای تولیدی و پروژه‌های زیرساختی نشان دادیم که در این شرایط سخت اقتصادی هم مسؤولان با تعامل و هم افزایی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز