خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان:

در مورد "رتبه‌بندی" پروپاگاندا می‌کنند!/ چرا مطالبات مزدی معلمان همدان را نمی‌پردازند؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۵۸

رضا مسلمی با انتقاد از بزرگنمایی‌های صورت گرفته در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: مطالباتی داریم که پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماه‌هاست که بحث رتبه‌بندی معلمان در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد و مسئولان به انحای مختلف تلاش می‌کنند این طرح را که ایرادات بسیار به آن وارد است، حلال همه مشکلات معیشتی معلمان کشور معرفی کنند. پای صحبت در مورد «رتبه‌بندی معلمان» به تلویزیون هم کشیده شده است؛ هجدهم آذر، الهیار ترکمن (معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش) در مورد مراحل اجرای رتبه‌بندی معلمان در گفتگو با شبکه خبر گفت: مقدمات کار و آماده‌سازی چک‌لیست‌های ممیزی براساس امتیازات معلمان انجام شده است.

ترکمن در مورد زمانبندی اجرای طرح گفت: پیش‌بینی ما این است که کمتر از ۴۵ روز آینده، احکام رتبه‌بندی معلمان صادر خواهد شد.

اما چرا مسئولان تا این اندازه در مورد موضوع «بزرگنمایی» می‌کنند؛ چرا اجرای طرحی را که قرار است فقط برای معلمان رسمی (حق‌التدریسی‌ها، معلمان آزاد و آموزش‌دهندگان نهضت از چرخه طرح بیرون انداخته شده‌اند) اجرا شود و به‌طور متوسط فقط ماهی ۲۰۰ هزار تومان افزایش حقوق به دنبال خواهد داشت، تا این اندازه در بوق و کرنا می‌شود؟

رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان همدان) در این رابطه می‌گوید: آنچه در مورد رتبه‌بندی می‌بینیم، بیشتر پروپاگاندا و نمایش تبلیغاتی است؛ مسئولان قصد دارند به جامعه بگویند ما به معیشت معلمان اهمیت می‌دهیم؛ برای ما معلمان و سطح زندگی آنها مهم است و می‌خواهیم زندگی آنها را بهبود ببخشیم.

او با بیان اینکه بسیاری از نهادها و ارگان‌های دولتی، بی‌سروصدا حقوق و مزایای مزدی کارمندان خود را افزایش می‌دهند و این افزایش، به هیچ وجه به رسانه‌ها درز نمی‌کند، از تلاش برای بزرگنمایی موضوع انتقاد کرد.

معوقات‌مان را نپرداختند!

مسلمی در عین حال به نکته مهمی اشاره می‌کند: مسئولان به جای تبلیغِ بسیار برای رتبه‌بندی، معوقات مزدی معلمان را بپردازند؛ معلمان رسمی همدان ماه‌هاست که حق‌الزحمه‌ی تصحیح اوراق، اضافه‌کاری، حق‌الزحمه مراقبت امتحان و مطالبات دیگری دارند که پرداخت نشده؛ چرا در گام اول این مطالبات را نمی‌پردازند؟!

بیست و چهارم آبان ماه، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: مطالبات را تا پایان سال ۹۷ صفر کردیم تنها مطالبات سال ۹۸ باقی مانده است که تلاش می‌کنیم صفر شود، بخش عمده مطالبات مربوط به پایان خدمت بازنشستگان است، بخشی از اضافه کار و حق ماموریت کارکنان اداری و حق التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تسویه شد. بدهی پاداش پایان خدمت کمتر از پنج هزار میلیارد تومان است و طی دو ماه اخیر تزریق شد.

مسلمی در پایان تاکید می‌کند: اجرای رتبه‌بندی با شاکله فعلی و با این اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی که بسیار ناکافی‌ست، تفاوت محسوسی در معاش معلمان ایجاد نخواهد کرد. در مجموع نمی‌توان چندان به آن خوش‌دل بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز