خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

پیش‌بینی افزایش ۷۵ درصدیِ منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در بودجه/ سال آینده ۳۱هزارمیلیارد تومان کمک معیشتی پرداخت خواهد شد/ ۸۵ درصد کارگران ساختمانی تهران و ۵۰ درصد کارگران ساختمانی بیرجند «حمایت معیشتی» نگرفتند/ معلمانی که «حمایت معیشتی» نگرفتند

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۶۲۳

به دنبال ارائه لایحه بودجه به مجلس بحث‌های مختلفی درباره سند مالی سال آینده مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز گزارش‌ها و اظهار نظراتی درباره بودجه سال آینده در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد. همچنین گزارش‌ها و اخباری درباره حمایت معیشی به دنبال گرانی بنزین انتشار یافت. اخباری درباره جبران خسارت کشاورزان سیل‌زده، کارگران ساختمانی و تجمع کارگران قطار شهری اهواز نیز امروز روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت.

 پیش‌بینی افزایش ۷۵ درصدیِ منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در بودجه

 با یک حساب سرانگشتی ساده مشخص می‌شود که در بودجه ۹۹، منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، ۷۵ درصد رشد داشته است. قرار است از محل هدفمندی یارانه‌ها، بخشی از حق بیمه اقشار خاص مثل قالیبافان و رانندگان که سهم بیمه کارفرمایی آنان (۲۳ درصد) برعهده دولت است، به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؛ برای این منظور، ۵ هزار و ۵۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. اما آیا این اتفاق می‌افتد؟!

 سال آینده ۳۱هزارمیلیارد تومان کمک معیشتی پرداخت خواهد شد

 محمد باقر نوبخت (رییس سازمان برنامه و بودجه) گفت: اگر قرار باشد این بهانه را بدهیم که اقلام در دست مردم بجای دلار ۴۲۰۰تومانی با دلار ۱۰هزارتومانی تامین شده است آنگاه سیاست مهار تورم ما قابل اجرا نخواهد بود.

 ۸۵ درصد کارگران ساختمانی تهران و ۵۰ درصد کارگران ساختمانی بیرجند «حمایت معیشتی» نگرفتند

به نظر می‌رسد «محرومیت اجتماعی» کارگران ساختمانی یک محرومیتِ تمام عیار و چندجانبه است؛ از عدم تعلقِ یارانه‌ی «حمایت معیشتی» گرفته تا ناتوانی در برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و البته به دنبال آن، عدم برخورداری از بیمه بیکاری در فصول رکود و خانه‌نشینی، همه نشان از محرومیتی دارد که چندان جدی گرفته نمی‌شود.

 معلمانی که «حمایت معیشتی» نگرفتند

برخی معلمان واجد شرایط می‌گویند: علیرغم وعده‌ها، یارانه‌ی حمایت معیشتی به آنها تعلق نگرفته است.

 اعلام آمادگی وزارت کار برای بررسی شرایط کارگران ساختمانی که حمایتِ معیشتی دریافت نکرده‌اند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال توضیحاتی به خبرگزاری ایلنا، از آمادگی این وزارتخانه برای بررسی شرایط آن دسته از کارگران ساختمانی شهرستان بیرجند که بسته معیشتی خود را دریافت نکرده‌اند، خبر داد.

 پرداخت ۷۰ هزار تومان برای جبران خسارت سیل!

کشاورزان شادگانی به شدت از عدم جبران خسارت ناشی از سیل عید امسال گله‌مند هستند و از مسئولان می‌خواهند فکری به حال کشاورزان خسارت دیده کنند.

 ترافیک پالایش بیمه‌ای انجمن‌های صنفی با آغاز مهاجرت کارگران ساختمانی در فصول سرد به جنوب

 سیدرضا هاشمی (رئیس کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی استان خوزستان) گفت: اختصاص سهمیه بیمه برای کارگران ساختمانی این استان نزدیک به یک سال است که به فراموشی سپرده شده؛ درحالیکه تعداد ۳۲ هزار کارگر ساختمانی و بومی استان در لیست انتظار برای بیمه به سر می‌برند.

 تجمعِ دوباره کارگران قطار شهری اهواز

کارگران پروژه ساخت قطار شهری اهواز صبح امروز (دوشنبه ۱۸ آذر ماه) در مقابل ساختمان سازمان قطار شهری اهواز تجمع کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز