خبرگزاری کار ایران

رحیم سرهنگی خبرداد:

ارسال مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو به هیئت دولت

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۰۰۹

مدیرکل دفترتوسعه کارآفرینی وبهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تقدیم مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو به هیئت دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، رحیم سرهنگی، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون در حاشیه آیین اختتامیه ششمین هفته جهانی کارآفرینی که امروز سه‌شنبه ۵ آذر با حضور کارآفرینان برتر، مدیران استارتاپ ها و فعالانحوزه کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: ما مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو را به هیئت دولت تقدیم کردیم که در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه این مصوبه سه بخش اساسی دارد، اظهارداشت: یکی از این موارد، ایجادشان و پایگاه اجتماعی برای کارآفرین است به این معنا که کارآفرین به‌عنوان یک نفری که ارزش‌آفرین است شناخته شود و بندهایی از این مصوبه به آن اختصاص دارد.

سرهنگی افزود: چند بند دیگر این مصوبه به توسعه کسب و کار فناورانه کارآفرینان پیشرو اختصاص دارد که در اینصورت طرح ها و تسهیلات توسعه ای دولت، بیشتر در اختیار  کارآفرینان پیشرو قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار خاطر نشان کرد: خط سبز ویژه گمرکی برای محصولات فناورانه نیز یکی دیگر از بخش های این مصوبه است. 

وی تاکید کرد: ما می خواهیم با این مصوبه از کارآفرینان پیشرو و خط شکن  حمایت حداکثری داشته باشیم به شرطی که فعالیت های آنها، فعالیتی  نوآورانه ای باشد که ظرفیت  اتصال به بازار منطقه ای و جهانی را داشته باشد و بتوانند در بازارجهانی رقابت کنند و بخش سوم هم مربوط به مسئولیت اجتماعی است که در ازای این حمایت ها کارآفرینان پیشرو خواهند داشت.

همچنین سرهنگی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه دسته سیاست در حوزه کارآفرینی دارد گفت: تربیت نیروی انسانی با کیفیت در حوزه کارآفرینی که درسنین مختلف ۳ تا ۶ سال ۶ تا ۱۲ سال ۱۲ تا ۱۸ سالدرکشور یکی از این سیاست هاست که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور انجام می شود و تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز را در دوره‌های یکسال و نیمه کارآفرینی و با همکاری بخش خصوصی در حال آموزش دیدن هستند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار گفت: سیاست دوم شبکه‌سازی بین اجزای مختلف اکوسیستم کارآفرینی است به این معنا که بین کارآفرینان با یکدیگر و  کارآفرین با سرمایه‌گذار و دیگر اجزاء ارتباط موثر و با کیفیت ایجاد شود و از اتصال آنها اکوسیستم کارآفرینی ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: این موضوع در استان‌های مختلف از طریق پاتوق‌هایی برای گفت‌وگو بین کارآفرینان به‌عنوان "کافه کارآفرینی" و توسط خود آنها، شکل گرفته و در حوزه‌های تخصصی  مختلف گفت‌وگو می‌کنند. 

وی با اعلام اینکه دسته سوم  از سیاست‌های وزارت تعاون حمایت از کارآفرینان پیشرو است، گفت: کارآفرینانی که از دیگران نوآورتر هستند، در کمیته‌ای تخصصی به عنوان کارآفرینان نوآور و خط شکن شناخته شده و حمایت ویژه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز