خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

دارندگان املاک ۹۰۰ میلیونی به بالا کمک معیشتی نمی‌گیرند/رانندگی با تاکسی یک سر و هزار دردسر/وانت‌بار‌ها و نیسان‌ها باید حمایت شوند تا اجناس گران نشود/نگرانی‌های کارگرانِ حاشیه‌نشین از ساوجبلاغ تا شهریار/کارگران کوره‌پزخانه‌ها زیر شلاق خشونت پنهانی

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۹۲۶

درحالیکه بیش از ۱۰ روز از اعلام نرخ جدید بنزین می‌گذرد اظهار نظرات درباره این اتفاق ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز نیز مانند چند روز گذشته اخبار متعددی مرتبط با اعلام نرخ جدید بنزین منتشر شد. در این روز همچنین گزارش‌هایی درباره وضعیت حاشیه‌نشین‌ها و کارگران کوره پزخانه انتشار یافت. وام کارزآفرینان جوان، پرداخت حقوق کارگران هفت تپه، صنایع آجر ماشینی فیروز آباد و کارگران ارگ قدیم بم دیگر مطالب مهم منتشر شده در این روز بود.

 دارندگان املاک ۹۰۰ میلیونی به بالا کمک معیشتی نمی‌گیرند

 محمد شریعتمداری ( وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اعلام کرد: به آن دسته از کسانی که ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ملک یا دارایی دیگری داشته باشند، کمک معیشتی تعلق نمی‌گیرد.

رانندگی با تاکسی یک سر و هزار دردسر

 رانندگان تاکسی اگر جزو اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی محسوب نشوند، به یقین جزو دهک‌های میانی درآمدی محسوب می‌شوند؛ دهک‌هایی که بیش از نیمی از قدرت خرید خود را تنها در سال ۹۷ از دست داده‌اند.

 وانت‌بار‌ها و نیسان‌ها باید حمایت شوند تا اجناس گران نشود

هادی بهادری (عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران مجلس) می‌گوید: پیگیر رفع مشکلات رانندگان وسایل نقیله سبک شهری متعاقب گرانی بنزین هستیم.

 نگرانی‌های کارگرانِ حاشیه‌نشین از ساوجبلاغ تا شهریار

 بعد از گرانی بنزین، با فرض ثابت ماندن باقی کالاها و خدمات زندگی، هر کدام از خانوارهای کارگری ساکنِ حاشیه‌های تهران به طور متوسط ماهی ۲۰۰ هزار تومان سربار هزینه تحمل می‌کند؛ ۲۰۰ هزار تومان هزینه‌ی مازاد برای خانواری که مجموع درآمدش به سختی به ۲ میلیون تومان می‌رسد، پول کمی نیست.

 کارگران کوره‌پزخانه‌ها زیر شلاق خشونت پنهانی به نام «فقر»

کارگران کوره‌پزخانه‌ها اغلب جمعیت حاشیه‌نشین هستند و در شرایط بسیار سختی کار می‌کنند. اغلبشان حتی بیمه هم نیستند.

 حقوق شهریور ماه کارگران هفت تپه پرداخت شد

همزمان با تجمع روز گذشته کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، کارفرمای این واحد تولیدی یک ماه از مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کرد.

 «آجر ماشینی فیروزآباد» انبار بانک مسکن شده

کارگران می‌گویند: صنایع آجر ماشینی فیروز آباد دو سال است تبدیل به انبار بانک مسکن شده است.

 اعتراض کارگران ارگ قدیم بم به عدم دریافت مطالبات

 کارگران پروژه‌ مرمت و بازسازی ارگ بم در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، صبح امروز بار دیگر مقابل محل کار خود تجمع کردند و محسن موحد (مدیر پایگاه ارگ بم) در این‌باره گفت: مطالبات این کارگران نهایتا تا اواسط آذر ماه جاری پرداخت می‌شود.

  دولت وام کارآفرینان جوان را ضمانت می‌کند

محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: معمولا کارآفرینان جوان، وثیقه برای دریافت تسهیلات ندارند و دولت می‌تواند در این زمینه به عنوان واسطه‌ای عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز