خبرگزاری کار ایران

دلایل کارفرمای حمل ونقل خلیج فارس برای تاخیر در بازگشت به کار ۴۵ کارگر/ تکلیف نیروهای جدید باید روشن شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۶۳۴

کارفرمای واحد حمل ونقل جاده‌ای مکلف شد کارگران تعدیل شده این واحد را به کار بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با صدور آرای بازگشت به کار برای ۴۵ نفر از کارگر تعدیل شده شرکت حمل و نقل خلیج فارس، کارفرمای این واحد حمل ونقل جاده‌ای از اجرای احکام صادر شده خودداری می‌کند.

برخی کارگران این شرکت با اعلام این خبر افزودند: به صورت مشخص شمار کارگران تعدیل شده شرکت حمل ونقل خلیج فارس حدود ۱۰۰ نفر است که پس از مخالفت با وضعیت استخدامی خود از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری با دست‌کم ۱۰ سال سابقه کار، در روز ۳۱ مرداد ماه با میانگین ۱۰ سال سابقه کار تعدیل شدند.

به گفته کارگران؛ از قرار معلوم ۴۵ نفر از همکاران تعدیلی حدود سه ماه پیش پس از دریافت خبر تعدیل خود شکایتی را در اداره کار شهرستان اسلامشهر مطرح و خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات مزدی خود می‌شوند اما مابقی کارگران به جز ۳۰ کارگر که خودخواسته محل کار خود را ترک کرده‌اند با قبول شرایط کارفرما برای ادامه همکاری مجددا در شرکت مشغول به کار شده‌اند گرچه آنها نیز وضعیت مشخصی ندارند.

برپایه این گزارش، مرجع رسیدگی‌کننده به این شکایت در اداره کار شهرستان اسلامشهر (هیات حل اختلاف) با این استدلال که «ماهیت کار کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس دائمی است» تعدیل آنها را به دلیل تغییر وضعیت قرارداد کار از حالت مستقیم به پیمانکاری نپذیرفته و برای آنها رای بازگشت به کار صادر کرده است.

کارگران با بیان اینکه این ۴۵ نفر با وجود اینکه احکام بازگشت به کارشان صادر شده است اما مدیریت شرکت حمل ونقل خلیج فارس از به‌کارگیری دوباره آنها خودداری می‌‌کند، افزودند: طبق احکام صادره کارفرما مکلف است همه معوقات حقوقی و بیمه‌ای کارگران را نیز پرداخت کند.

در همین رابطه یکی از کارگران به ایلنا گفت: دیروز شنبه (۲ آذر ماه) نامه‌های بازگشت به کارمان را به شرکت بردیم اما با مخالفت کارفرما برای ورود به محل کارمان روبرو شدیم در نتیجه کارگران مقابل شرکت تجمع اعتراضی برپا کردند.

او افزود: بعد از اجتماع کارگران با ورود مسئولان شهرستانی، کارفرما مدعی شد طی این مدت نیروی کار جدید  جایگزین نیروی کار قبلی کرده که در ابتدا باید در مورد آنها چاره‌اندیشی کند. به همین دلیل تا روز سه‌شنبه هفته جاری فرصت خواست در این مورد تصمیم‌گیری کند. در نتیجه اجتماع صنفی چندین ساعته کارگران موقتا خاتمه یافت.

شرکت بین‌المللی خلیج فارس در شهر ستان اسلامشهر واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز